وضعیت آب وهوایی استان‌های کشور در روزهای آینده


وضعیت آب وهوایی استان‌های کشور در روزهای آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به استقرار سامانه بارشی فعال در کشور، از کاهش محسوس دما و بارش‌ در روزهای آینده خبر داد.

 احد وظیفه گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور طی سه روز آینده در نیمه غربی کشور ابرناکی، بارش باران در مناطق جنوبی‌تر گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ضمن کاهش محسوس دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور، بر مقدار بارش‌ها نیز در سواحل دریای خزر افزوده خواهد شد، اظهار کرد: گستره بارش‌ها بتدریج برخی مناطق شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد، از اینرو در مناطق کوهستانی شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه افزود: شدت بارش روز جمعه دراستان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، شمال خوزستان، قم، البرز و تهران خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه روز شنبه با استمرار ریزش هوای سرد روی سواحل شمالی کشور بارش در این استان‌ها ادامه داشته و کاهش دمای سه تا پنج درجه‌ای روی خواهد داد، گفت: در نیمه غربی کشور سامانه بارشی بتدریج به نواحی مرکزی و شمال شرق کشور جابجا و بارش به این مناطق منتقل می‌شود.

به گفته وظیفه در سه روز آینده دریای خزر و طی دو روز آینده، غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و روز شنبه سواحل شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان این استان در روز جمعه، هشتم آبان ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد و در روز شنبه، نهم آبان، نیمه ابری، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 19 و 12 و 20 و 12 خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon