معادن نهبندان هم‌چنان خام فروشی می‌کنند

معادن نهبندان هم‌چنان خام فروشی می‌کنند

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: شهرستان نهبندان دارای معادن خوب و غنی است اما متأسفانه هم‌چنان در برخی معادن خام فروشی ادامه دارد.

مراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به وضعیت معادن موجود در شهرستان نهبندان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات برخی از معادن در این شهرستان بحث خام فروشی است و با اینکه مطرح می‌شود خام فروشی نداریم، اما در برخی از معادن شهرستان سربیشه همچنان خام فروشی انجام می‌شود.

وی افزود: خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان به دلیل محرومیت و دور بودن از مرکز سرمایه‌گذاران در این استان که زیر ساخت خوبی ندارد تلاش می‌کنند استخراج‌ها را به جایی ببرند که سود و منفعت زیادی برای آنها داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق برنامه مجلس و سوالات برخی از نمایندگان بنا بر این بود که سه شنبه وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون شوراهای مجلس حاضر شود و در این کمیسیون تعدادی از نمایندگان سوالات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در موعد مقرر در مجلس حاضر نشد، افزود: ما و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس با توجه به عدم حضور وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات به هیئت رئیسه مراجعه کردیم و نامه‌ای که شامل مشکلات استان‌ها بود، تقدیم هیئت رئیسه کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء مدیریت در خراسان جنوبی جزو سوالات گفت: دیگر سوالات شامل مشکلات مردم در شهرستان نهبندان اعم از گازکشی، جاده‌های فرسوده، نبود بهداشت و دیگر موارد بود.

هاشم‌زهی با اشاره به آخرین تصمیمات در مورد گازکشی به شهرستان نهبندان افزود: آخرین تصمیمات مبنی بر گازکشی به نهبندان این بود که از طریق ادامه لوله خط شهرستان سربیشه گازکشی به شهرستان نهبندان انجام شود و مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بر گازکشی به نهبندان اظهار نظر کرد.

وی اظهار داشت: ما معتقد هستیم چون نقشه‌ها و مطالعات برای گازکشی از داخل شهر آغاز شده، باید گاز کشی از طریق داخل شهر نهبندان انجام شود و مردم این شهرستان با توجه به اینکه امسال زمستان سردی را در پیش دارند، طبق روال سال‌های قبل به دنبال تأمین سوخت هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon