راهکارهای اجرایی دفع پسماند عفونی در قزوین تدوین می‌شود


راهکارهای اجرایی دفع پسماند عفونی در قزوین تدوین می‌شود

عضو شورای شهر قزوین گفت: با امضاء تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان پسماند قزوین و نظام پزشکی استان، راهکارهای اجرایی دفع پسماند عفونی در قزوین تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدرضا صدیقی در نشست کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار شورای شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با امضاء تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان پسماند شهرداری قزوین و نظام پزشکی استان، راهکارهای اجرایی دفع پسماند عفونی در قزوین تدوین می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که از مدت‌ها پیش مورد توجه جدی مسئولان ارشد استان قزوین بوده ساماندهی و دفع زباله‌های عفونی است که در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و به‌صورت عملی نیز اجرا شده است.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: یک شرکت پیمانکار در این زمینه ورود پیدا کرده و پسماند عفونی و بیمارستانی مراکز درمانی را جمع‌آوری کرده و با دستگاه‌های اتوکلاو بی‌خطرسازی می‌کردند که در نخست با استقبال پزشکان مواجه، ولی پس از مدتی این همکاری کاهش پیدا کرد.

صدیقی با بیان اینکه پسماند عفونی با سلامت مردم ارتباط مستقیم داشته و برای آنها خطر جدی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید سازمان پسماند به‌گونه‌ای عمل کند که ضمن تفکیک کامل زباله‌های خانگی از پسماندهای بیمارستانی و بی‌خطرسازی آن‌ها، دفن بهداشتی این پسماندها را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری سیاست‌هایی برای کاهش تولید زباله و فرهنگ‌سازی در این زمینه عنوان کرد: با توجه به اینکه افزایش میزان پسماند سلامت جامعه و محیط زیست را تهدید می‌کند، باید در حوزه کاهش تولید زباله در میان مردم فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف نه تنها برای سلامت افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بلکه استفاده زیاد از این ظروف که غیرقابل بازیافت نیز هست، تأثیر فراوانی را بر روی افزایش حجم زباله‌ها دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon