مطالبات هنرمندان از بودجه شهرداری اهواز کسر می‌شود

مطالبات هنرمندان از بودجه شهرداری اهواز کسر می‌شود

استاندار خوزستان گفت: سهم نیم درصدی هنرمندان و همچنین بدهی آنان از بودجه شهرداری اهواز کسر شده و به آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست استاندار خوزستان با پیشکسوتان تئاتر خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست هنرمندان عرصه تئاتر مشکلات خود را به استاندار اعلام کرده و تعهد مساعدت‌ها را در رفع مشکلات خود از استاندار خوزستان گرفتند.

عبدالحسن مقتدایی اظهار داشت: بدهی 15ساله شهرداری اهواز که مبلغی در حدود 200میلیارد تومان بود به اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان از محل بودجه شهرداری اهواز سریعا کسر و به حساب این ادراه واریز شد.

وی افزود: همچنین به زودی سهم نیم درصدی هنرمندان و بدهی آنان از بودجه شهرداری اهواز کسر شده و به آنان پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: کاستی‌ها و کمبودها در حوزه هنری وجود دارد اما باید هنرمندان با آگاهی از کمبود بودجه در سطح ملی تحمل خود را بالا برده و از اقدامات هنری و فرهنگی خود دلسرد نشوند.

وی عنوان کرد: هنر تئاتر می‌تواند عامل موثری در رفع مشکلات اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه باشد و باید این هنر بر روی مشکلاتی چون اعتیاد و حمایت از زنان بی‌سرپرست سرمایه‌گذاری کند.

مقتدایی اظهار داشت: هنرمندان آثار خود را بر پایه نوع دوستی انجام داده و با سفارش‌های مناسب از نهادها و سازمان‌های فرهنگی به ویژه آموزش‌وپرورش خوزستان فعالیت خود را انجام بدهند.

وی افزود: تلاش استانداری خوزستان برای ساخت مکان‌های مناسب برای اجرای تئاتر در کلانشهر اهواز انجام می‌شود اما هنرمندان باید با عشق به فعالیت خود کمبودها را به خوبی پوشش بدهند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین به زودی نشستی با مدیرکل صداوسیمای خوزستان برای پوشش هرچه بهتر برنامه‌های تئاتر خوزستان انجام می‌شود و شهرداری اهواز نیز موظف به همکاری با هنرمندان تئاتر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon