بانوان طلبه نقش جهادی در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه دارند


بانوان طلبه نقش جهادی در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه دارند

نماینده ولی فقیه در استان‌مرکزی گفت: بانوان طلبه در اصلاح مسائل اخلاقی جامعه نقش جهادی داشته و باید در مدارس شریعت و عقاید را تدریس کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه الزهرا(س) با اشاره به رسالت بانوان طلبه در جامعه اظهار داشت: بانوان طلبه می‌توانند نقشی موثر در شکل‌گیری فرهنگ اسلامی و ترویج مکتب زهرایی و اهل بیت(ع) در جامعه داشته باشند.

وی افزود: بانوان طلبه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه‌ها باید به اصلاح مسائل اخلاقی در جامعه پرداخته و درس اخلاق و عقاید اسلامی را مردم بدهند و با فرهنگ‌سازی صحیح اصول واقعی دین را تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: دشمن سعی دارد با فعالیت‌های مختلف سبب وارد آمدن خدشه و شایعه‌ پراکنی برعلیه قشر روحانیت جامعه داشته باشد که از این رو مردم با نهایت هوشیاری باید از این قشر حمایت کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بااشاره به تجهیز و آگاه‌سازی مسلمانان به اصول اصلی دین و ابعاد خداشناسی گفت: کسب آگاهی و شناخت کامل از ابعاد دین سبب می‌شود که میزان اطلاعات افراد مختلف افزایش یافته و دشمن نتواند با شبهات گوناگون خدشه‌ای به بدنه دین وارد کرده و جوانان را از مسیر فراگیری مباحث اسلامی و اعتقادی منحرف سازد.

وی ادامه داد: روحانیان نیز باید نهایت تلاش خود را به منظور تشریح و تبیین آیات و دستورات الهی و سیره اهل بیت(ع) بکاربسته و تمام جامعه را آگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان‌مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه علمیه الزهرا(س) تعداد 170 طلبه زن در هفت پایه تحصیلی درحال فراگیری علوم و فنون اسلامی و قرآنی بوده و بیش از 3 هزار طلبه زن و مرد در 21 نقطه استان‌مرکزی مشغول به تحصیل هستند.

آیت‌الله نجف آبادی با اشاره به نقش جامعه روحانیت در انتشار علوم قرآنی گفت: روحانیت نقشی موثر در نشر معارف قرآنی و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه دارد که نباید این ظرفیت نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon