نیروگاه خورشیدی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود


نیروگاه خورشیدی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: با مشارکت و سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی اولین نیروگاه بزرگ خورشیدی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در منطقه تاکستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سعید بهادیوند چگینی ظهر امروز در اتاق فکر آب که در شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه انرژی‌های خورشیدی و بادی استان قزوین دارد با بهره‌گیری از این منابع و ظرفیت‌ها می‌توان نیاز برق این استان را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه یک شرکت سرمایه‌گذار از کشور آلمان به منظور ساخت و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در منطقه توپوقچی تاکستان اعلام آمادگی کرده است، عنوان کرد: از مسئولان استانی در استانداری و نمایندگان مجلس قزوین خواستاریم تا در راستای اجرای این طرح اقدامات لازم را همانند تملک و اختصاص زمین مناسب انجام دهند.

چگینی گفت: این طرح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان بوده که می‌تواند قزوین را هم‌ردیف استان‌های شاخص کشور در استفاده از انرژی‌های نو قرار دهد.

محمد حمیصی مدیر مرکز رشد انرژی‌های نو استان نیز در این نشست، اظهار کرد:  پارک علم و فناوری نیز با توجه به سابقه 10 ساله‌‌ای که به عنوان واسط مراکز تولید کننده علم و مصرف‌کننده دانش دارد می‌تواند در ارائه ایده‌های نو نقش موثری ایفا کند.

حمیصی با بیان اینکه نخستین کمپ ایده‌ها در موزه انرژی‌های نو دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، ابراز کرد: برگزاری این کمپ دستاوردهای خوبی داشته که می‌تواند تداوم داشته باشد.

وی افزود: استان قزوین به عنوان پایلوت انرژی‌های نو تعیین شده و با ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در استحصال انرژی با روش‌های جدید گام‌های موثری بردارد.

مدیر مرکز رشد انرژی‌های نو استان با اشاره به اینکه با جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌توان مقدمات ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 50 مگاوات در استان را فراهم کرد، گفت: با جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌توان سبب  ایجاد اشتغالزایی برای  فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon