۶۰ جلد از دانشنامه‌های استان بوشهر چاپ ‌شد


60 جلد از دانشنامه‌های استان بوشهر چاپ ‌شد

مدیر حوزه هنری بوشهر گفت: از ۱۱۰ جلد دانشنامه تدوین شده استان بوشهر تاکنون ۶۰ جلد آن چاپ شده و ۳ جلد دیگر در حال چاپ و تألیف چند جلد دیگر به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدمحمدحسین سیدزاده صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر تحقیق و تالیف در زمینه امور مختلف فرهنگی، علمی، دینی و ادبی استان بوشهریک کار بزرگ فرهنگی است اظهار داشت: این فعالیت بزرگ فرهنگی با مشارکت صاحب‌نظران علم و اندیشه پایه‌گذاری شد که به عنوان گنجینه بزرگ استان بوشهر آیندگان از آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه دانشنامه استان بوشهر در 110 جلد تدوین شده تصریح کرد: تاکنون 60 جلد آن به چاپ رسیده و 3 دیگر جلد زیر چاپ و تالیف چند جلد دیگر به پایان رسیده است.

سیدزاده با اشاره به مجموعه‌های چاپ شده گفت: تاکنون آثاری همچون بوشهر از صفویه تا زندیه ترجمه مرحوم حسن زنگنه، دانشمندان و دریانوردان سیراف و نجیرم از سیدابوالحسن حسینی، بوشهر دروازه تجاری خلیج فارس از سید قاسم یاحسینی، موسیقی بوشهر از محسن شریفیان، گزارش‌های مستر چیک از جنگ جهانی اول ترجمه افشین پرتو، ماهی‌های بوشهر و جغرافیای بوشهر از عبدالحسینی کنین تألیف و چاپ شده است.

مدیر حوزه هنری بوشهر از چاپ سه جلد دیگر دانشنامه استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: این سه مجموعه تحت عنوان فرهنگ دریا و دریانوردی در بوشهر و خلیج فارس نوشته مصطفی کریمی، حقایق نگار خورموجی نوشته راضیه شجاعی و تجار بوشهر از آذین سیف بوشهری است که بزودی چاپ می‌شود.

وی با اشاره به تألیف دیگر دانشنامه‌های استان بوشهر افزود: نخل  و نخلستان از حیدر عرفان، یادداشت‌های استیوتی پارکر بازرگان انگلیسی و مشاور اقتصادی کنسول انگلیس در بوشهر و یادداشت‌های دارمورواتس از گردانندگان بازرگانی در خلیج فارس و بندر بوشهر از آخرین  ترجمه‌های مرحوم افشین پرتو است که در مرحله آماده سازی برای چاپ است.

سیدزاده بیان کرد:  کتاب تاریخ بندر ریگ نوشته حمید قیصری نیز تالیف آن به پایان رسیده که در حال ویراستاری است.

وی با اشاره به کتاب‌های در حال نگارش و تالیف خاطرنشان کرد: چهار کتاب ریشهر از ایلام تا اشکانیان از خانم شکریان‌فرد، حکمرانان بوشهر از رضا قندهاری‌زاده، تاریخ مدارس بوشهر ازعبدالکریم مشایخی و شیخ حسین صافی جمی از حسینی سلیمی تصویب و در حال نگارش و تالیف است.

مدیر حوزه هنری بوشهر بیان کرد: کتاب‎های ارامنه بوشهر از اواخر صفویه تا پایان دوره قاجار از هاشمی‌پور، فرهنگ سیاسی شیعه  در مبارزات مردم بوشهر از مهدی حیدری برای تالیف در حال بررسی است.

سیدزاده با اشاره به انتشار کتاب امپراتوری عثمانی در بندر بوشهر گفت: کتاب امپراتوری عثمانی در بندر بوشهر نوشته عباس عاشوری‌نژاد در مجموعه دانشنامه استان بوشهر تولید و منتشر شد.‏

وی با بیان اینکه این کتاب به بررسی علل تأسیس، فعالیت و انحلال کنسولگری امپراتوری عثمانی  در بندر بوشهر پرداخته خاطرنشان کرد: کتاب امپراتوری عثمانی در بندر بوشهر به شناخت بیشتر نقش و جایگاه  تاریخی بوشهر در معادلات ملی، منطقه‌ای و حتی جهانی می‌پردازد.‏

مدیر حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: عباس عاشوری‌نژاد این کتاب را در تیراژ یک‌هزار و 500 نسخه  در 131 صفحه نوشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon