تعداد ۲۴۸ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد


تعداد 248 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد

قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی از وجود ۲۴۸ بیمارستان نیمه تمام در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد هادی ایازی در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات دولتی برای تکمیل این تعداد بیمارستان در حال ساخت اظهار داشت: امکان تکمیل همه این 248 بیمارستان با تکیه بر مراکز دولتی وجود ندارد.

وی افزود: از این رو خیران نیک اندیش وارد کار شده و با اتکا به حمایت‌های آنان بیمارستان‌های نیمه تمام در حال تکمیل است.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به میزان حمایت خیران برای توسعه وضعیت بهداشت و درمان کشور تصریح کرد: در دو سال اخیر بیش از 30 هزار میلیارد ریال از سوی خیران به حوزه سلامت کشور کمک شده است.

ایازی با اشاره به اینکه استان‌های مختلف کشور از ظرفیت خیران برای امر سلامت بهره می‌برند تصریح کرد: به طور مثال استانی مانند لرستان 370 میلیارد ریال، و در استان‌های مرکزی و بوشهر نیز به ترتیب 270 و 120 میلیارد ریال از سوی خیران به امر سلامت کمک و مساعدت شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه بهبود وضعیت سلامت کشور تصریح کرد: امروز 610 سازمان مردم نهاد کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به فعالیت 520 سازمان مردم نهاد استانی از این تعداد سمن فعال در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: 90 سازمان مردم نهاد کشور که در امر سلامت کار می‌کنند؛ در سطح ملی فعالیت دارند.

ایازی با اشاره به اینکه خیران در همه حوزه‌های نظام سلامت کشور مساعدت زیادی دارند از حضور گسترده خیران برای توسعه ابنیه زیرساختی حوزه سلامت کشور مانند ساخت بیمارستان، خوابگاه دانشجویی، پایگاه انتقال خون، مرکز بهداشت و پلی کلینیک خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon