اشتغالزایی در گرو استفاده بهینه از ظرفیت مرزی استان آذربایجان‌ غربی است

اشتغالزایی در گرو استفاده بهینه از ظرفیت مرزی استان آذربایجان‌ غربی است

عضو شورای شهر ارومیه گفت: بی‌شک اشتغالزایی در گرو استفاده بهینه از ظرفیت مرزی و رونق گردشگری استان آذربایجان‌ غربی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، خالد حاتمی شامگاه شنبه در جلسه علنی شورای شهر که با حضور استاندار آذربایجان‌ غربی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن تدوین برنامه ششم توسعه، امید است با تلاش استاندار آذربایجان‌ غربی شکاف بین استان و سایر استان‌ها از لحاظ توسعه یافتگی کاهش یابد.

عضو شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه آذربایجان‌ غربی به لحاظ جغرافیایی از شرایط مناسبی برای تجارت خارجی برخوردار است گفت: با توجه به مشکل بیکاری در استان، رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت مرزی می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند اما متاسفانه از این دو مقوله مهم غفلت شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برنامه منسجمی برای استفاده از ظرفیت مرزی و گردشگری استان وجود نداشته و به شکل جزیره‌ای عمل می‌شود.

حاتمی به موضوع امنیت و توسعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون همایشی برای به وجود آمدن اتحاد بین اقوام مختلف آذربایجان‌ غربی برگزار نشده و توجه چندانی به اهمیت موضوع نشده است.

در ادامه، عادل فتاحی، عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به پروژه تله‌کابین ارومیه بیان کرد: با وجود اینکه این پروژه در محدوده قانونی شهر ارومیه قرار دارد اما گاهی فعال و گاهی غیرفعال می‌شود و امیدواریم به سرعت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

فتاحی با بیان مشکلات مربوط به ادغام راه و شهرسازی گفت: متاسفانه پس از ادغام راه و شهرسازی، به مقوله شهرسازی بی‌توجهی شد و باید به این مسئله نیز توجه داشت.

شکایات مردم از موسسه قرض‌الحسنه "پیک رحمت" رسیدگی شود

محمدرضا علیزاده در این جلسه با اشاره به اینکه امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در پیش روی ملت قرار دارد اظهار داشت: امیدواریم ضمن برگزاری انتخاباتی پرشور در سراسر کشور، شاهد انتخاب افراد لایق در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشیم.

عضو شورای شهر ارومیه با تاکید بر حل سریع شکایات مردم از موسسه قرض‌الحسنه پیک رحمت گفت: متاسفانه قشر ضعیف و مظلوم جامعه با سختی فراوان پولی را در این موسسه پس‌انداز کرده اما این موسسه آنان را گرفتار کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در زمینه احیای دریاچه ارومیه گام‌های موثری از سوی استانداری آذربایجان‌ غربی انجام شده است، تصریح کرد: امید است که این اقدامات با قدرت تمام ادامه داشته تا بار دیگر شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.

علیزاده با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون موضوع اشتغال، بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است بیان کرد: این در حالی است که تمامی جوانان بیکار برای یافتن شغل به شهرداری و شورای شهر مراجعه می‌کنند در حالی که بدون مجوز نمی‌توان آنان را به کار بست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon