برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی از اراک تا مشهد میقان

برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی از اراک تا مشهد میقان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری همایش پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در اراک به سمت حرم مطهر امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: همایش پیاده روی اربعین حسینی همزمان با روز اربعین حسینی در روز چهارشنبه 11آذرماه ساعت8صبح از خیابان قائم مقام اراک برگزار می‌شود.

وی افزود مسیر حرکت این پیاده روی شامل انتهای خیابان قائم مقام، میدان امام حسین(ع) به سمت آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان انجام می شود که در پایان نیز مراسم عزاداری و سخنرانی توسط خطبا و مداحان استان و کشور در بقعه متبرکه امامزاده محمدعابد(ع) برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بااشاره به حرکت و قیام امام حسین(ع) گفت: سیدالشهدا(ع) از خویش جدا شد و خویشتن خود را به خداوند متعال سپرد تا به مردم مسلمان جهان بیاموزد در پس ظاهر دین، باطنی هست که این همان رسالت حقیقی پیامبر اعظم(ص) و اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام عباسیان افزود: قیام امام حسین (ع) بزرگتری و والاترین کرامت انسانی است چراکه سیدالشهدا(ع) در حماسه عاشورا و قیام کربلا با گذشت از همه چیز و زندگی آموخت که ظاهر دین، باطنی دارد و نباید از باطن دین غفلت کنیم زیرا باطن دین هدایت بشر به سوی خداست.

وی به فرارسیدن اربعین حسینی و ارزش و جایگاه این روز مهم اشاره و تصریح کرد: اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از زمان گذشته میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین(ع‌) شناخته شده بوده است‌.

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: روز 20 صفر و اربعین، زمانی است که حرم امام حسین(ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله، صحابه رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

وی بااشاره به حمایه میلیونی و عظیم اربعین حسینی گفت: روز اربعین، سالروز نمایش اوج شور و شعور حسینی پس از چهل روز صبر و استقامت زینبی است که در عرصه تاریخ تا ابد جاوید شد و ماندگار ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: اجتماع بزرگ و میلیونی زوار حسینی در مراسم اربعین، قدرت و اقتدار جهان اسلام و شیعیان را به نمایش می گذارد و این جهان شیعی است که بسترساز قطب قدرتمندی به اسم جهان اسلام شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon