رانندگان خراسان شمالی رغبتی به نوسازی ناوگان عمومی ندارند

رانندگان خراسان شمالی رغبتی به نوسازی ناوگان عمومی ندارند

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: متأسفانه رانندگان و مالکان خودروهای عمومی از دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان استقبال نکردند.

سعید سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اسقاط آن از تابستان امسال آغاز شد اما در این مدت استقبال از آن بسیار ضعیف بوده است.

سبحانی یکی از علت‌های استقبال نشدن از اسقاط خودروهای فرسوده را پایین بودن سقف این تسهیلات عنوان کرد و گفت: تسهیلاتی که برای اسقاط خودروی فرسوده اعطا می‌شود، بخش کوچکی از هزینه‌های خرید خودروی نو را پوشش می‌دهد و سهم متقاضی برای تأمین اعتبار موردنیاز زیاد است.

وی اظهار داشت: رانندگان قادر به تأمین اعتبار موردنیاز نیستند و در اسقاط خودروی فرسوده خود دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خرسان شمالی، بالا بودن رقم اقساط این تسهیلات را از دیگر علت‌های عقب‌گرد برای دریافت این کمک اعتباری عنوان کرد و افزود: اقساط تعیین‌شده برای بازپرداخت تسهیلات نیز برای متقاضیان سنگین است و عمدتاً در بازپرداخت تسهیلات با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

سبحانی اظهار داشت: یکی دیگر از علت‌ها برای بی‌رغبت شدن رانندگان برای نوسازی ناوگان خود و استفاده از تسهیلات، یکسان بودن نرخ جابه‌جایی بار به‌وسیله ناوگان فرسوده با نرخ ناوگان نو است.

وی بابیان اینکه نرخ جابه‌جایی با ناوگان نو، باید بیش از نرخ جابه‌جایی با ناوگان فرسوده باشد تصریح کرد: اکنون نرخ جابه‌جایی بار با ناوگان نو، برابر با نرخ جابه‌جایی با ناوگان فرسوده است و وقتی راننده می‌بیند نوسازی خودرو، سودی برایش ندارد رغبتی به نوسازی نشان نمی‌دهد.

سبحانی گفت: نبود محدودیت برای تردد ناوگان فرسوده نیز مزید بر علت‌های بی‌انگیزگی‌ها در نوسازی ناوگان فرسوده شده است زیرا اکنون ناوگان فرسوده بدون محدودیتی در جاده‌ها تردد دارند و ممنوعیتی در این زمینه جز برای ناوگان 40 سال به بالا وجود ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon