صنایع کوچک تبدیلی اولویت سرمایه‌گذاری کشاورزی قم


صنایع کوچک تبدیلی اولویت سرمایه‌گذاری کشاورزی قم

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کوچک تبدیلی، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید صنعت طیور از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی در استان قم است.

وحید وزیری راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی استان قم اظهار داشت: در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کوچک تبدیلی از جمله بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ، گوشت سفید و قرمز، انواع میوه‌جات به‌ویژه انار، انگور، پسته، سبزی‌ها و صیفی‌جات، آجیل و خشکبار و انواع گیاهان دارویی است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه طرح‌های صنایع تبدیلی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی استان است، افزود: توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید صنعت طیور نیز از بخش‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان قم موردتوجه قرار دارد.

به گفته وی هدف از اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی را جهت‌دهی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی استان قم است.

وزیری راد خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی را به‌دنبال دارند در چنین شرایطی باید با فرآوری سالم و طبیعی محصولات کشاورزی می‌توان ارزش‌افزوده مناسبی در محصولات کشاورزی ایجاد کرد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به گرایش روزافزون به تولیدات گیاهان دارویی تصریح کرد: فرآوری در تولید گیاهان دارویی نیز باید موردتوجه قرار گیرد چراکه در طب سنتی بر طبیعی بودن محصولات کشاورزی تأکید شده است.

وی صنایع کوچک تبدیلی، نیازهای استانی، منطقه‌ای و ملی و برگشت سرمایه را از مهم‌ترین فاکتورهای اولویت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon