رشته‌های صنایع دستی بومی در اولویت دانشکده فنی و حرفه ای هرمزگان قرار گیرد

رشته‌های صنایع دستی بومی در اولویت دانشکده فنی و حرفه ای هرمزگان قرار گیرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: توجه به رشته‌های صنایع دستی بومی استان هرمزگان ویژه دختران دانشجو باید اولویت دانشکده فنی و حرفه ای باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، زهرا یعقوب نژاد امروز طی نشستی با رئیس دانشکده فنی و حرفه ای فاطمیه بندرعباس، احداث مراکز پژوهشی در بخش‌های مختلف را یکی از ضروریات دانشکده‌های فنی حرفه ای دختران عنوان کرد و اظهارداشت: تحقق این امر می‌تواند کمک شایانی به ابداع در ارائه طرح‌ها و شیوه‌های نوین در آموزش دانشجویان کند.

وی در ادامه بر احداث مراکز پژوهشی در دانشکده فاطمیه بندرعباس به منظور افزایش امکانات پژوهش و رفاهی دانشجویان با همکاری دستگاه‌های ذیربط و خیران تاکیدکرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، بر بسط و توسعه این آموزش‌ها و فراگیر کردن آن در سراسر استان و همچنین اطلاع رسانی همگانی در رابطه با احیای این سنت‌ها به عنوان نیازهای مبرم در هرمزگان گفت: از طرح‌های جدید که تلفیقی از سنت نوین و گذشته این استان است استقبال خواهیم کرد.

یعقوب نژاد در ادامه همچنین تاکید داشت: توجه به رشته‌های صنایع دستی بومی استان هرمزگان ویژه دختران دانشجو در اولویت دانشگاه‌ها باشد.

در ادامه، رئیس دانشکده فنی حرفه ای فاطمیه بندرعباس، گزارشی از رسالت و اهداف این دانشکده، ارائه داد و تصریح کرد: دانشکده فنی و حرفه ای بندرعباس در مورد جذب رشته‌های جدید و مرتبط بومی محلی در استان آمادگی کامل دارد.

وی در پایان خواستار حمایت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در راستای احیای برخی سنت‌های فراموش شده استان شد و تصریح کرد: در صددیم با رایزنی‌های به عمل آمده، رشته‌هایی که با فرهنگ آیینی و سنت‌های استان هرمزگان منطبق است و بعضی از آنها به فراموشی سپرده شده است را احیا کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon