امکان بازگشایی ۴۸ ساعته معبر دوم مرز سرو وجود دارد

امکان بازگشایی 48 ساعته معبر دوم مرز سرو وجود دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان غربی گفت: این اداره کل می‌تواند در صورت تایید مسئولان کشوری و به خصوص مرزبانی ظرف ۴۸ ساعت عملیات اجرایی معبر دوم مرز سرو را بازگشایی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌ها و عملکرد این اداره در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: پروژه‌های در دست اجرا مختلفی از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی در حال انجام است که از آن جمله در مرز بازرگان 157 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم و 3 میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت عبور و مرور این مرز هزینه شده است.

وی افزود: در پایانه مرزی تمرچین نیز 78 میلیارد ریال اعتبار برای تاسیسات زیرساختی و زیربنایی هزینه شده و در مرز رازی نیز با تملک 13.5 هکتار و آغاز مطالعات فاز 1 و 2 طرح جامعی آغاز می‌شود.

علی اکبری گفت: در مرز پلدشت نیز 250 میلیارد ریال برای فاز 1 و 77 میلیارد ریال برای شروع فاز 2 در نظر گرفته شده و در مرز سرو نیز اعتبار برای مطالعات فاز دوم پایانه پیش بینی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان غربی اظهار داشت: چندی قبل مرز سرو هم توسط ترکیه بسته شد و این قضیه 2 ماه طول کشید و پس از مذاکرات و بازگشایی از طرف مقابل بدلیل ساخت معبر جدید مجبور شدیم، برای ادامه عبور و مرور معبر جدیدی را بازگشایی کنیم که حتی توسط استاندار نیز اعلام شد ولی مرزبانی با آن مخالفت کرد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در صورت تایید مسئولین کشوری و بخصوص مرزبانی ظرف 48 ساعت عملیات اجرایی این مرز مهم را انجام و معبر را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon