زیرساخت‌های خراسان جنوبی برای پذیرایی از گردشگران خارجی آماده است

زیرساخت‌های خراسان جنوبی برای پذیرایی از گردشگران خارجی آماده است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کویر لوت یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعی در استان است گفت: تمامی مسئولان خراسان جنوبی آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان خارجی و داخلی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجه الله خدمتگزار عصر امروز در جلسه دیدار اعضای هیئت جامعه تورگردانان ایران اظهار داشت: تمامی مسئولان خراسان جنوبی آماده پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی است.

وی با بیان اینکه مسئولان خراسان جنوبی آمادگی دارند تا تسهیلات لازم و امکانات خود را در راستای جذب گردشگر در خراسان جنوبی فراهم کنند، افزود: خراسان جنوبی در کنار سایر جاذبه‌های طبیعی و زیبا دارای مردمانی مهمان نواز، است که این عامل می‌تواند برای توسعه گردشگری زمینه را فراهم سازد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان از وجود چهره‌های بزرگ ادبی، علمی در سطح‌های فراملی و ملی برخوردار است، گفت: خراسان جنوبی دارای توانمندی‌های زیادی در زمینه طبیعت گردی است که می‌تواند مورد توجه برای گردشگران اروپایی باشد.

خدمتگزار با بیان اینکه کویر لوت یکی از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است، افزود: کویر ظرفیتی بزرگ برای استان به حساب می‌آید و در این کویر گردشگران می‌توانند روزها از محیط آرام، فضای سالم، و امنیت آن بهره برده و شب ها نیز آسمان پرستاره را نظاره گر باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از امنیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: روستای خور یکی از روستاهای تاریخی استان است که خانه‌ها به سبکی خاص معماری شده به گونه ای که خانه‌ها با انسان حرف می‌زد و چشمه  مرتضی علی یکی دیگر جاذبه‌های خراسان جنوبی بوده که در هر فصلی از سال آب سرد و گرم را در کنار یکدیگر دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع دستی خوبی در استان وجود دارد، گفت: بانوان ما در روستاهها صنایع دستی بی نظیری را تولید می‌کنند که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و برخی از آثار هنری بانوان استان در بازارهای خارج استان به فروش می‌رسد.

خدمتگزار با بیان اینکه شهر بیرجند نخستین شهر کشور است که از آب لوله کشی برخوردار بوده است،افزود: دولت یازدهم شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده است تا کشورهایی که علاقه مند سفر به ایران هستند از این موقعیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از وجود دو فرودگاه برخوردار است، اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در راستای انعقاد تفاهم نامه برای پذیرش گردشگر، ابعاد کار را بررسی کند و ما آمادگی داریم بتوانیم از گردشگران پذیرایی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از زمان‌های گذشته استان در بخش‌های زیر ساختی گردشگری دچار مشکلاتی بوده  که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر مشکلات کاهش و شاهد حضور گردشگران زیادی به خراسان جنوبی باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon