۱۲ کیلومتر کمربند حفاظتی در مرز منابع طبیعی دشت ارژن اجرا شد


12 کیلومتر کمربند حفاظتی در مرز منابع طبیعی دشت ارژن اجرا شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز گفت: ۱۲ کیلومتر کمربند حفاظتی در مرز منابع طبیعی و مستثنیات منطقه دشت ارژن اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ‌پروژه اجرای کمربند حفاظتی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی استان در منطقه دشت ارژن اجرا شده است. این طرح با حفر کانال و ایجاد خاکریز در مکان‌های تعیین شده توسط بیل مکانیکی و به منظور جداسازی اراضی ملی از مستثنیات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز در حاشیه بازدید از کانال حفاظتی دشت ارژن با بیان اینکه طرح اجرای کمربند حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان شیراز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌ است اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته حدود 12 کیلومتر کمربند حفاظتی در مرز منابع طبیعی و مستثنیات منطقه دشت ارژن اجرا شده است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت کانال حفاظتی در این منطقه بیان کرد: این پروژه به منظور حفاظت بهتر از منابع ملی و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه‌های طبیعی این منطقه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این کمربند حفاظتی در اراضی ملی و مستثنیات، 2700 هکتاراز اراضی طبیعی و پوشش‌های ارزشمند جنگلی و مرتعی از تصرف احتمالی سودجویان در امان ماند.

طهماسبی گفت: برای اجرای این طرح در مجموع 90 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی بخش حفاظت اختصاص و صرف اجرای آن شده است.

وی افزود: قرارگیری این منطقه در مسیر گردشگری و تفرجگاهی، برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی و نیز افزایش ضریب حفاظتی و همچنین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی افراد فرصت‌طلب از اهداف مهم اجرای طرح کمربند حفاظتی در این منطقه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز افزود: با توجه به بحرانی بودن بسیاری از این مناطق و احتمال تخریب و تصرف ایجاد کمربند حفاظتی ضروری بوده است که این امر به نحو مطلوب اجرا و در صورت تامین اعتبارات لازم در سایر عرصه های منابع طبیعی این شهرستان نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف مهم این کمربند اظهار داشت: جداسازی حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تثبیت مالکیت دولت بر اراضی منابع ملی، جلوگیری از تصرف اراضی ملی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، تعیین حد و مرز اراضی واگذاری در قالب طرح‌های صنعتی- تولیدی و رفع تصرف و خلع ید اراضی مازاد بر واگذاری‌ها از مهم‌ترین اهداف این کانال حفاظتی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon