انتخابات هیئت شنا و شیرجه استان زنجان ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود

انتخابات هیئت شنا و شیرجه استان زنجان 15 دی ماه برگزار می‌شود

معاون ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری انتخابات هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان زنجان در ۱۵ دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدعلی حمزه‌پور در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان در بازدید از غرفه تسنیم اظهار داشت: بر اساس آیین نامه‌های وزارت ورزش و جوانان، ادارات مربوطه در استانها حق تیم‌داری و حمایت از ورزش حرفه‌ای را ندارند با این حال اداره ورزش و جوانان استان زنجان علاوه بر حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی تا حد امکان از ورزش حرفه‌ای و حضور تیمهای مختلف استان در لیگ‌های کشوری پشتیبانی می‌کند.

وی عدم حمایت صنایع و کارخانه‌های استان زنجان از ورزش را مهمترین چالش برای حضور تیمها در لیگهای حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: ورزش استان نیاز به حمایت صنایع دارد در حالی که آنها هیچ تمایلی برای کمک به تیمها ندارند.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان ابراز کرد: برای برطرف شدن مشکل مالی تیمها برای حضور در لیگهای حرفه‌ای امسال طرحی مبنی بر تشکیل کیمته اقتصادی از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ارائه شده که این کمیته می‌تواند آینده خوبی را برای ورزش استان رقم بزند.

وی بیان کرد: علاوه بر طرح تشکیل کمیته اقتصادی، جلساتی با شورای شهر زنجان برگزار شده تا این شورا نیز در کنار صنایع از ورزش و تیمهای لیگ برتری حمایت کنند.

حمزه‌پور از مهمترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان به برگزاری مجامع انتخاباتی اشاره کرد و گفت: انتخابات هیئت شنا، شیرجه و واترپلو 15 دی ماه و هیئت‌های دوچرخه سواری، سوارکاری، کبدی، تکواندو و ورزش‌های رزمی تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی در مورد ورزش بسکتبال استان زنجان ابراز کرد: سازمان همیاری شهرداری – حامی مالی سابق تیم بسکتبال زنجان در لیگ- توانایی مالی برای حمایت بسکتبال استان ندارد و حضور تیمها در لیگ برتر و لیگ دسته یک به اعتباری بیش از 5 میلیون ریال تا 10 میلیارد ریال نیاز دارد.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه تیم بسکتبال استان زنجان از لیگ برتر سقوط کرده ابتدا باید در لیگ دسته یک حضور یابد که این امر نیازمند حامی معتبر است.

وی با اشاره به اینکه هدف هیئت بسکتبال استعدادیابی در رده نوجوانان و جوانان است، گفت: تیمهای بسکتبال در رده‌های پایه و لیگ جوانان جزو هشت تیم نخست قرار گرفتند.

حمزه‌پور در مورد وضعیت ورزش فوتبال بیان کرد: امسال برخلاف مذاکرات و تلاشها اسپانسری برای لیگ دسته دو یافت نشد و به دلیل اینکه سهمیه این تیم به لیگ دسته سه سقوط می‌کرد، این تیم با هماهنگی فدراسیون به استان دیگر واگذار شد.

وی ابراز کرد: اعتباری که از فروش تیم دسته دو به دست آمده در حساب هیئت فوتبال استان موجود است و سال آینده این مبلغ یا برای خرید تیم و یا برای توسعه ورزش فوتبال هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon