کودکان اردبیلی با ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان آشنا می‌شوند

کودکان اردبیلی با ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان آشنا می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان اردبیل با ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کریم حاجی‌زاده صبح امروز در نشست با مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی در زمینه شناخت بیشتر نسل کودک و نوجوان از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان گام برداریم.

وی تصریح کرد: براساس توافقات به عمل آمده کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان اردبیل با ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی استان به همت و یاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آشنا می‌شوند.

حاجی‌زاده با اعلام حمایت و پشتیبانی برای در اختیار گذاشتن مکان و امکانات لازم برای ترویج آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی به نسل پایه بیان کرد:‌ باید مستمر بودن این آموزش ها در مراکز آموزشی میراث فرهنگی و مراکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اردبیل مد نظر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از جمله راهکارهای تقویت شناخت نسل پایه با تاریخ و فرهنگ استان، به بازدید کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی با حضور کارشناسان این اداره کل اشاره کرد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز با اشاره به لزوم صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان، خواستار بازشناسی هویت تاریخی اردبیل و ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی استان و تقویت آن برای نسل پایه شد.

هاجر جمادیه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای اجرای برنامه های مشترک گفت: کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان عضو کانون با موضوع مسائل تاریخی و پیشینه استان در محل نگارخانه خطایی و محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برپا می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon