شایعه استعفای استاندار خوزستان بدون کوچکترین بررسی منتشر شد

شایعه استعفای استاندار خوزستان بدون کوچکترین بررسی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: متاسفانه برخی بدون اینکه با منبع خبر هماهنگی انجام دهند و یا حتی یک تماس تلفنی خیلی ساده، با روابط عمومی استانداری بگیرند خبر استعفای استاندار خوزستان را در اعتراض به رد صلاحیت‌ها منتشر کردند.

همایون قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: از رسانه‌های خوزستان برای سرعت‌عملی که در مقابل شایعه‌پراکنی‌ها انجام می‌دهند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: براساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه باید قبل از انتشار خبر، از صحت خبر اطمینان کافی را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به انتشار شایعه‌ی استعفای استاندار خوزستان که دیروز توسط برخی خبرگزاری‌ها عنوان شده بود، گفت: متاسفانه برخی بدون اینکه با منبع خبر هماهنگی انجام دهند و یا حتی یک تماس تلفنی خیلی ساده، با روابط عمومی استانداری استان خوزستان بگیرند و خبر را ارزیابی کنند آن را منتشر کردند.

وی همچنین از روابط عمومی استانداری خوزستان و برخی رسانه‌ها که خیلی سریع به این موضوع عکس‌العمل نشان دادند و خبر را تکذیب کردند نیز تشکر کرد.

قنواتی تاکید کرد: باتوجه به حساسیتی که در مسائل اجتماعی، فرهنگی وجود دارد و به خصوص در این زمان که نزدیک انتخابات است و حساسیت خبرها بالا است، باید رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نسبت به انتشار خبرها دقت بیشتری به خرج دهند و قبل از انتشار، از صحت آنها مطمئن باشند.

وی درمورد تاثیرگزاری اینگونه شایعه‌ها نیز، گفت: این شایعه‌ها سبب خدشه‌دار شدن وجهه رسانه‌ای می‌شود که آن خبر را منتشر کرد، و همچنین سبب به‌وجود آمدن فضای نامطمئن در استان می‍‌شود و فضا را آسیب‌پذیر خواهد کرد.

قنواتی همچنین درباره دلیل انتشار اینگونه شایعه‌پراکنی‌ها توسط برخی رسانه‌ها نیز گفت: از علت این نوعی موضع گیری‌ها اطلاع ندارم و نیاز به بررسی‌های مختلفی دارد.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان در پایان گفت: با توجه به این‌که فضای کار خبررسانی، فضای عمومی است و همچنین باید مردم به رسانه‌ها اطمینان کنند، بنابراین اگر رسانه‌ای یک فضای دروغین ایجاد کند و شایعه‌پراکنی کند، اول از همه، همان رسانه آسیب می‌بیند و اعتماد مردم نسبت به کارکردش خدشه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon