شکار پرنده کمیاب «هوبره» ارتباطی با سیاست خارجی پاکستان ندارد

شکار پرنده کمیاب «هوبره» ارتباطی با سیاست خارجی پاکستان ندارد

رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان پس از انتشار بیانیه دادگاه عالی این کشور مبنی بر اعلام آزادی شکار پرنده کمیاب «هوبره» برای شاهزادگان عرب گفت که شکار هوبره ارتباطی با سیاست خارجی کشورش ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در مخالفت با تصمیم دادگاه عالی این کشور در مورد آزادی شکار هوبره برای شاهزادگان عرب گفت: شکار پرنده کمیاب «هوبره» برای عرب‌ها در ایالت «خیبرپختونخوا» آزاد نمی‌شود.

وی افزود: دولت ایالتی خیبرپختونخوا بر ممنوعیت شکار هوبره در این ایالت همچنان تاکید کند.

عمران خان اظهار داشت: شکار پرنده کمیاب هوبره ارتباطی به سیاست خارجی پاکستان ندارد.

دادگاه عالی پاکستان که سال گذشته شکار پرنده‌ کمیاب هوبره را غیرقانونی اعلام کرده بود به درخواست دولت‌های ایالتی «سند»، «بلوچستان» و «پنجاب» بار دیگر شکار این پرنده کمیاب را برای شاهزادگان عرب آزاد کرده است.

دولت فدرال پاکستان که در اکتبر سال گذشته میلادی از تضعیف روابط اسلام‌آباد و ریاض به دلیل حکم ممنوعیت شکار هوبره از سوی شاهزادگان عرب ابراز نگرانی کرده بود این بار تلاش کرد تا دادگاه عالی این کشور در مورد این حکم تجدید نظر کند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز گفته بود که ممنوعیت شکار هوبره در این کشور، روابط خارجی اسلام‌آباد با کشورهای عرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته دولت فدرال پاکستان، شکار هوبره با سیاست خارجی این کشور مرتبط است و قوه قضائیه از مداخله در این گونه امور پرهیز کند.

با این حال، دادگاه عالی پاکستان با در نظر گرفتن مواضع دولت فدرال، وزارت امور خارجه و دولت‌های ایالتی این کشور شکار هوبره را بار دیگر برای شاهزادگان عرب مجاز اعلام کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان