زمینه تجاری‌سازی علوم دانشگاهی در استان قزوین فراهم شود


زمینه تجاری‌سازی علوم دانشگاهی در استان قزوین فراهم شود

استاندار قزوین گفت: در راستای استفاده از روش‌های نوین در توسعه اقتصادی و در امر تولید، باید زمینه تجاری‌سازی علوم دانشگاهی در استان قزوین فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی در دیدرا با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد قزروین اظهار داشت: متأسفانه ارتباط عمیقی میان صنعت و دانشگاه وجود ندارد این در حالی است که ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه اقتصادی از جمله تجارت، صنعت و سایر حوزه‌ها بسیار بالا و اثرگذار است.

وی افزود: در دانشگاه‌ها افراد نخبه زیادی وجود دارد که باید این افراد شناسایی شده و به حوزه‌های مختلف معرفی شوند تا از ظرفیت آنها در تولیدات خلاقانه و مدیریت‌های مبتکرانه استفاده کرد، چرا که این امر سبب جهش بزرگی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه استارت اقتصاد مقاومتی باید از دانشگاه‌ها زده شود تاکید کرد: انتظار داریم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی  در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشگام شده ونقش خود را به خوبی ایفا کنند و در جهت گیری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های استان حضور برجسته و موثری داشته باشند.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که پیوند بین دانشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف جامعه روز به روز بیشتر و مستحکم تر شود برای تحقق آن، باید تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌ها را در دستور کار قرار بدهیم.

همتی با تاکید بر تسهیل فرایند تبدیل علم به محصول خاطرنشان کرد: باید ترکیبی از اساتید دانشگاه‌های آزاد و دولتی استان به همراه دستگاه‌های مسئول و مرتبط به موضوع با هم‌اندیشی و تقسیم کار نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه  اقتصاد مقاومتی اقدام کنند

استاندار قزوین گفت: در ترسیم چشم‌انداز استان در حوزه اقتصاد مقاومتی علاوه بر شناخت وضع موجود باید شیوه‌ها و منابع دستیابی و تحقق این ظرفیت‌ها تدوین و نسبت به عملیاتی شدن برنامه‌ها و طرح‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در زمینه آموزش و ارتقای سطح توانمندی علمی و مهارتی کارکنان چندان مناسب نیست که در این زمینه لازم است از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها برای بازآموزی نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنها استفاده شود.

همتی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر واحدهای تولیدی در بخش تحقیقات به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و از طرف دیگر دانشگاه‌ها نیز توان تربیت دانشجوی مرتبط با جامعه و بخش‌های اقتصادی را ندارند و این از معضلات اساسی است که درحال حاضر جامعه و مراکز علمی با آن مواجه هستند.

استاندار قزوین گفت: برای برون رفت از این شرایط باید به سمت طراحی واجرای ایده‌های جدید برویم چون تحولات تدریجی نمی‌تواند منجر به یک جهش و تحول بزرگ در جامعه شود که در همین راستا لازم است اساتید دانشگاه، صاحب نظران و محققین نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon