اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اردبیل افزایش یابد

اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اردبیل افزایش یابد

استاندار اردبیل گفت: برای اینکه بتوانیم جلوی وقوع سیل و خسارات ناشی از آن را بگیریم ضروری است تا طرح‌های آبخیزداری در سطح استان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اردبیل اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم جلوی وقوع سیل و خسارات ناشی از آن را بگیریم ضروری است تا طرح‌های آبخیزداری در سطح استان اجرا شده و از منابع طبیعی حفاظت و حراست کنیم.

وی با اشاره به برخی حوادث طبیعی در اثر بی‌توجهی به منابع طبیعی بیان کرد: از عوامل مهم و تاثیر در وقوع بیش از 600 مورد سیل در سطح استان اردبیل استفاده نادرست از زمین، شخم زمین‌ها با شیب تند و چرای بی‌رویه دام‌ها بوده که باید برای جلوگیری از این موارد اقدامات لازم انجام شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر تداوم استمرار برخورد قاطع و قانونی با بهره‌برداران غیرقانونی از منابع آب و خاک استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه تخریب و بی‌توجهی به منابع طبیعی زیان‌های بسیاری را به دنبال دارد باید تلاش و جدیت بر این باشد تا در حفاظت از منابع طبیعی بیش از گذشته اقدام و برنامه‌ریزی کنیم.

خدابخش فرهنگسازی و ارائه اطلاعات به مردم را در زمینه حفاظت از منابع آب و خاک ضروری دانست و افزود: تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌های استان ظرفیتی برای ترویج و توسعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد همکاری و تعامل همه‌جانبه باشیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات در حوزه کشت و زرع در اراضی منابع طبیعی استان تصریح کرد: در این زمینه در شهرستان بیله‌سوار اقدامات مناسبی انجام شده که باید این اقدامات در شهرستان گرمی نیز با توجه به کشت غیرمجاز در منابع طبیعی شهرستان گرمی، در این منطقه نیز انجام شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود همان گونه که در سال‌های اخیر در امر مبارزه با حفر چاه و اضافه برداشت از منابع زیرزمینی استان اقدامات مناسب و موثری انجام شده است در زمینه کشت و زرع در اراضی منابع طبیعی نیز شاهد تشدید برخورد در مناطق مختلف استان و به ویژه شهرستان گرمی باشیم.

خدابخش با اشاره به تهیه نقشه کاداستر برای اراضی استان اردبیل اظهار کرد: با این امر جلوی استفاده و بهره برداری‌های غیرقانونی از اراضی و زمین‌های منابع طبیعی و ملی گرفته می‌شود و این امر در استان ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon