وزارت ارتباطات مشکلات مالی صندوق کریمه پارک علم‌ و فناوری قم را حل کند


وزارت ارتباطات مشکلات مالی صندوق کریمه پارک علم‌ و فناوری قم را حل کند

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم با بیان اینکه صندوقی به نام کریمه در پارک علم و فناوری قم داریم گفت: این صندوق از نظر نقدینگی مشکل دارد که از وزیر ارتباطات درخواست حل این مشکل را داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی رمضانی در آئین افتتاح پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه با توجه به عنایت ویژه وزارت ارتباطات شاهد برکات زیادی در استان قم هستیم، اظهارداشت: موضوع اقتصاد دیجیتال یکی از موضوعات مهمی است که باید در استان قم به آن پرداخته شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم با بیان اینکه وضعیت ارتباطات در استان قم عالی است گفت: با این وجود آن چیزی که مجموعه کسب‌وکار آی تی را گسترش می‌دهد با مشکل مواجه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه فناوری اطلاعات در کسب و کار دیجیتال خاطرنشان کرد: وضعیت استان قم از نظر قطب محتوایی بالا است و این ذخیره‌ای ارزشمند است که در قم وجود دارد اما تجاری‌سازی در این زمینه انجام نشده است.

رمضانی با بیان اینکه نهادهای حاکمیتی باید در تجاری سازی علوم کمک کنند تصریح کرد: در حوزه علوم اسلامی باید اقدامات بیشتری شود و به این منظور نیازمند تدوین مقررات جدید و مقررات زدایی‌ از موارد بی‌جا هستیم تا بتوانیم محتوا در علوم انسانی را به خوبی عرضه کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم با اشاره به اینکه باید به موضوع اقتصاد دیجیتال توجه ویژه داشته باشیم بیان کرد: درخواست داریم اختیارات اداره‌کل ارتباطات افزایش پیدا کند هم از لحاظ اعتبارات و هم از نظر صدور مجوزها فرایند کار تسهیل شود.

وی با اشاره به وجود شهرک فناوری اطلاعات قم گفت: کارهای زیرساختی در این شهرک انجام شده اما اینجا در صورتی که وزارت ارتباطات این مجموعه را از خود بداند و آن را به عنوان کار پایلوت در کشور بداند، می‌توان فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داد.

رمضانی با بیان اینکه در حوزه محتوا نیازمند یک اپراتور محتوایی داریم گفت: در این زمینه هنوز اقدامی انجام نشده و نیازمند زیرساخت است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم با بیان اینکه در استان قم صندوقی به نام صندوق کریمه در پارک علم و فناوری قم داریم گفت: این صندوق از نظر نقدینگی مشکل دارد و وظیفه آن کمک به شرکت‌های دانش بنیان است. از وزیر ارتباطات درخواست داریم منابعی مالی برای حمایت از این شرکت‌ها در حوزه آی سی تی تحت نظارت مدیرکل ارتباطات استان وجود داشته باشد تا اقتصاد دیجیتال کمک شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon