۱۷۸۰ کارشناس زنجانی در آزمون نظام مهندسی شرکت می‌کنند


1780 کارشناس زنجانی در آزمون نظام مهندسی شرکت می‌کنند

رئیس نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت:‌ یک هزار و ۷۸۰ نفر در استان زنجان اواخر بهمن ماه صلاحیت‌های حرفه‌ای خود را محک می‌زنند.

علی نقی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: یک هزار و 780 نفر از استان زنجان در آزمون تأیید صلاحیت حرفه‌ای مهندسان در مقطع لیسانس که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود، شرکت کردند.

وی ابراز کرد: این افراد در رشته‌های هفتگانه نظام مهندسی، شامل عمران، معماری، نقشه‌برداری، تأسیسات برقی و مکانیکی وشهرسازی هستند و امسال چهار نفر نیز در رشته ترافیک در این آزمون شرکت کردند.

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: امسال 333 نفر از بانوان معادل بیش از 18 درصد مجموع شرکت کنندگان نسبت به ثبت نام در آزمون تأیید صلاحیت حرفه‌ای مهندسان اقدام کردند.

وی هدف از برگزاری این آزمون را آشنایی مهندسان با مقررات ملی ساختمان و نحوه طراحی، نظارت و اجرای صحیح مباحث در هنگام ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: مهندسان پس از سه سال از زمان فارغ‌التحصیلی و تجربه در محیط کار از حق شرکت در این آزمون برخوردار می‌شوند.

صفری با اشاره به اهمیت این آزمون ابراز کرد: مهندسان با دریافت پروانه اشتغال به کار و تأیید صلاحیت حرفه‌ای، حق امضا در حوزه ساخت و ساز را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان در سال دو بار برگزار می‌شود، گفت: معیار قبولی کسب حداقل 50 درصد نمره آزمون است و امیدواریم امسال افراد بیشتری از استان زنجان بتوانند در این سنجش موفق شوند.

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه نتایج پس از سه ماه از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، بیان کرد: امسال 50 نفر از کاردان‌ها و معمارهای تجربی در آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی شرکت کردند.

وی عنوان کرد: آزمون در دو روز برگزار می‌شود و بیشترین نفرات شرکت کننده را مهندسان عمران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon