آماده‌باش برای امیدهای والیبال/ ولاسکو به امیدها هم کمک می‌کند

آماده‌باش برای امیدهای والیبال/ ولاسکو به امیدها هم کمک می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون جهانی والیبال قصد داشت با راه‌اندازی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان، تیم‌های ملی کشورهای مختلف، پشتوانه‌های بیشتری برای آینده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر آری گارسا رئیس جدید FIVB برای پر کردن خلأ بین رده سنی جوانان و بزرگسالان، پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی زیر 23 سال را داد که اولین دوره آن به‌میزبانی برزیل انجام می‌شود. او در واقع قصد داشت با راه‌اندازی این مسابقات، تیم‌های ملی کشورهای مختلف، پشتوانه‌های بیشتری برای آینده داشته باشند.

اما حضور تاریخی ایران در لیگ جهانی والیبال اقتضا می‌کرد که علاوه بر 12 بازیکن اصلی که در سفرهای طولانی بین‌قاره‌ای شرکت می‌کنند، 12 بازیکن دیگر هم آماده بازی در تیم ملی باشند تا در صورت آسیب دیدگی نفرات اصلی یا هر دلیل دیگری، بتوانند جای آنها را بگیرند. فدراسیون والیبال البته از چند سال پیش تیم زیر 23 سال یا امید را تشکیل داد تا بازیکنان تیم زیر 21 سال از یک فیلتر دیگر هم برای رسیدن به تیم ملی عبور کنند. علاوه بر این نفراتی بودند که در تیم زیر 21 سال بازی نکرده ولی شایستگی حضور در تیم ملی را داشتند. فدراسیون والیبال هدایت تیم «ب» یا همان تیم زیر 23 سال را به پیمان اکبری سپرد.

حالا فدراسیون جهانی والیبال برای اولین دوره برگزاری مسابقات زیر 23 سال جهان، تیم‌های برتر هر قاره را به برزیل دعوت کرده و این شانس در قاره آسیا به‌لطف قهرمانی تیم ملی به ایران و استرالیا رسیده است. البته توقعات از این تیم هم مثل تیم ملی زیاد است.

به همین خاطر تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی جهان در برزیل، در تورنمنت جام ریاست جمهوری قزاقستان شرکت می‌کند.

مسابقات والیبال جام ریاست جمهوری قزاقستان از دوم شهریور ماه در آلماآتی قزاقستان برگزار می‌شود که هشت تیم از جمله تیم زیر 23 سال ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. تیم زیر 23 سال ایران اول شهریورماه عازم این کشور خواهد شد.

پیمان اکبری، سرمربی این تیم به سایت فدراسیون والیبال می‌گوید: حضور در جام ریاست جمهوری قزاقستان از دو نظر برای تیم ما اهمیت دارد. نخست اینکه کمک به شناسایی توانایی‌های بازیکنان در شرایط مسابقه و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آنان می‌کند. هماهنگ شدن 12 بازیکن انتخابی در شرایط مسابقه، هدف دیگر من از اعزام تیم به قزاقستان است تا اگر برخی بازیکنان توانایی هماهنگ شدن با تیم را ندارند، با نفرات جایگزین عوض شوند.

کاپیتان پیشین تیم ملی در مورد برنامه‌های آماده سازی تیمش برای رقابت‌های جهانی برزیل، گفت: تیم ملی زیر 23 سال به‌صورت مداوم تمرین دارد و این‌گونه نیست که تمرینات آنان مرحله بندی شده باشد. در حال حاضر 18 بازیکن از جمله سه بازیکن جدید (رضا قرا، سامان فائزی و شهاب احمدی) در این اردو حضور دارند که 12 نفر آنان به قزاقستان اعزام می‌شوند.

سرمربی پیکان به مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان که مهرماه در برزیل برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت: در این رقابت‌ها که بر اساس رنکینگ جهانی، تیم‌ها از قاره‌های مختلف انتخاب شدند، 12 تیم برتر جهان حضور دارند که از قاره آسیا تیمهای ایران و استرالیا شرکت می‌کنند. هنوز گروه بندی و تیمهای نهایی این رقابت‌ها مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم تیم‌هایی مثل برزیل (میزبان)، آرژانتین، کوبا، روسیه، ایتالیا و حتی بلغارستان حضور داشته باشند.

اکبری همچنین به امکان حضور دو بازیکن دیگر در تیم زیر 23 سال اشاره کرد و گفت: پوریا فیاضی و امیر غفور از نظر سنی شرایط حضور در تیم زیر 23 سال را دارند که در پست امیر غفور، تیم ملی بازیکن مازاد ندارد، اما در پست فیاضی، تیم ملی 6 بازیکن در اختیار دارد که در نتیجه می‌توانند فیاضی را به ما بدهند. این موضوع را با فدراسیون در میان گذاشتیم و قرار است بعد از آمدن خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال، درباره این مسئله تصمیم گیری نهایی انجام شود.

انتهای پیام/*

المپیک ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon