لغو۱۰ مصوبه دولت احمدی‌نژاد در هیئت دولت/ دستور روحانی برای ارائه راه‌حل ۱۰۰روزه

لغو10 مصوبه دولت احمدی‌نژاد در هیئت دولت/ دستور روحانی برای ارائه راه‌حل 100روزه

خبرگزاری تسنیم: بر اساس دستور رییس‌جمهور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که می‌توانند در ۱۰۰ روز بر اوضاع و معیشت مردم تأثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نخستین نشست هیئت دولت تدبیر و امید عصر یک‌شنبه به‌ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، بعداز اظهارات روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ گردید که از جمله آنها برای بهبود وضعیت معیشت مردم و نجات دریاچه ارومیه است.

در این جلسه هیئت دولت مصوب کرد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

این کارگروه مأموریت یافت با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به‌عمل آمده در این زمینه و بررسیَ‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف 2 ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارایه نماید.

هیئت دولت همچنین تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور به‌ویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به‌عمل آورند.

در این جلسه ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف شد:

الف ــ ظرف حداکثر دو هفته لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 را تدوین و به دولت ارایه کند.

ب ــ گزارش اجرای قانون برنامه پنجم را پس از اخذ گزارش دستگاه‌های مربوط تدوین و به دولت ارایه نماید تا در هنگام ارایه بودجه سال 1393 مطابق قانون به مجلس شورای اسلامی و مردم ارایه شود.

ج ــ لایحه بودجه سال 1393 را سریع‌تر تدوین و به دولت ارائه نماید تا در موعد قانونی مقرر، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

هیئت دولت همچنین تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی و اساسنامه‌ها و موضوعات پیشنهادی دستگاه‌ها را که در دولت قبل به تصویب رسیده بود ولی به‌دلیل تغییر دولت ابلاغ نشده بود، مجدداً بررسی و تصویب نمود که در سیر ابلاغ قرار خواهند گرفت.

دولت همچنین تعدادی دیگر از این موارد را برای بازنگری و در صورت لزوم برای اصلاح به دستگاه‌های مربوطه و کمیسیون‌های هیئت دولت ارجاع نمود تا پس از بررسی بیشتر در دستور کار دولت قرار گیرند.

دولت کنونی همچنین 10 مصوبه دولت قبل را که متضمن ایجاد امتیاز خاص برای اشخاص حقیقی و حقوقی بود و یا تعهد مازاد بر اعتبار برای دستگاه‌ها ایجاد می‌نمودند، لغو کرد.

بر اساس دستور رییس جمهور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که می‌توانند در 100 روز بر اوضاع و معیشت مردم تأثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.

انتهای پیام/*

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon