۳۶ زندانی اخوانی در حال فرار از زندان کشته شدند

36 زندانی اخوانی در حال فرار از زندان کشته شدند

خبرگزاری تسنیم: ۳۶ تن از طرفداران اخوان المسلمین در مصر، روز یکشنبه، در جریان یک عملیات ناموفق فرار از زندان، کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی مصر (الشرق الاوسط)، یک منبع امنیتی اعلام کرد، 36 تن «از عناصر اخوانی» که قصد داشتند از زندان فرار کنند، کشته شدند.
این منبع خاطرنشان کرد، این حادثه در جریان انتقال آنها به زندان «ابو زعبل» اتفاق افتاد.
خبرگزاری فرانسه نیز نوشت، تعدادی از افراد مسلح نیز در جریان تیراندازی به خودروی پلیس مصر که شمار زیادی از زندانیان طرفدار اخوان المسلمین را به زندان ابو زعبل در شمال قاهره منتقل می کرد، کشته شدند.
براساس این گزارش، این افراد مسلح برای خودروی حامل زندانیان مذکور کمین نصب کرده بودند که در تیراندازی‌ها در منطقه ای در نزدیکی زندان ابو زعبل کشته شدند.
وزارت کشور مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد، پلیس «با وضعیت ناشی از تلاش زندانیان برای فرار، به خوبی برخورد کرد». این در حالی است که طبق اعلام یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح یک نیروی پلیس را به عنوان گروگان ربوده بودند که نیروهای امنیتی موفق به آزادی او شدند.
روزنامه «الاهرام» نیز به نقل از منابع امنیتی مصر شمار زندانیان وابسته به اخوان المسلمین را که قصد فرار دسته جمعی داشتند و در نتیجه استفاده از گاز اشک آور در این عملیات، دچار خفگی و کشته شدند، 38 نفر اعلام کرد.
این روزنامه تعداد زندانیان اخوانی‌ها را که برای فرار برنامه‌ریزی کرده بودند، 612 نفر اعلام کرده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان