هشدار عربستان سعودی به غرب درمورد فشار آوردن به دولت مصر

هشدار عربستان سعودی به غرب درمورد فشار آوردن به دولت مصر

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی، روز یکشنبه، به غرب درخصوص فشار آوردن بر دولت مصر به منظور توقف سرکوب طرفداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع این کشور، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان به خبرنگاران در پاریس گفت:« تهدیدها هرگز چیزی عاید نمی کند.»

سعود الفیصل این اظهارات را پس از دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه بیان کرد که روز پنجشنبه لغو هر چه سریعتر حالت فوق العاده در مصر را خواستار شده بود.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است این هفته در بروکسل دیدار و درباره تدابیری گفت وگو کنند که ممکن است درخصوص وضعیت مصر اتخاذ شود.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، روز یکشنبه، به تلویزیون «فرانسه 2» گفت:« اگر وضعیت (در مصر) به این شیوه ادامه پیدا کند و خشونت ها متوقف نشود چه بسا ما تدابیری را اتخاذ کنیم.»

فابیوس قطع کمک های مالی به مصر را به عنوان اهرم فشار منتفی دانست و تصریح کرد، کمک های اتحادیه اروپا «باعث می شود مصری ها اطعام شوند و به مداوای امراض خود بپردازند. با این حال وی قطع «وام ها» را دور از انتظار ندانست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان