واکنش اخوان المسلمین به کشته شدن ۳۷ عضو خود در مسیر انتقال به زندان

واکنش اخوان المسلمین به کشته شدن 37 عضو خود در مسیر انتقال به زندان

خبرگزاری تسنیم: منابع وابسته به اخوان المسلمین از تظاهرات گسترده در المنوفیه و واکنش این گروه به کشته شدن ده ها نفر از طرفداران خود به دست نیروهای وزارت کشور مصر هنگام انتقال به زندان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اخوان المسلمین، منابع وابسته به اخوان اعلام کردند: ده ها هزار نفر از ساکنان شهرک سادات در استان المنوفیه علیه اقدام ارتش و پلیس در به کارگیری خشونت علیه تظاهرکنندگان شعار سر دادند.

این در حالی است که رسانه های طرفدار ارتش مصر از آرامش شکننده در منطقه زندان های ابوزعبل در القلیوبیه پس از فرار نافرجام تعدادی از طرفداران اخوان المسلمین که 36 کشته برجای گذاشت خبر دادند.

از سوی دیگر گروه اخوان المسلمین در واکنش به کشته شدن طرفداران اخوان المسلمین در مسیر زندان ابوزعبل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصری ها  هنوز سرگرم به خاکسپاری کشته شدگان قبلی خود بودند که به ناگاه با کشته شدگان جدید روبرو شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش و پلیس جنگ تمام عیاری را علیه مردم مصر آغاز کرده اند و آمار کشته و زخمی شدگان به رقم نجومی رسیده است و آخرین کشتار مربوط به کشته شدن 37 نفر از طرفداران اخوان المسلمین هنگام انتقال به یکی از زندان های در روز یکشنبه بود.

اخوان المسلمین ببان کرد:  پس از ادعاهای ضد و نقیض وزارت کشور درباره حادثه کشته شدن این افراد، موضوعی که مهم است امانت بودن این افراد در دست وزارت کشور بود و آنها تصمیم به خیانت در امانت گرفتند و در راستای انتقام از مواضع طرفداران اخوان المسلمین آنها را کشتند.

در این بیانیه آمده است: این جنایت فجیع نشان دهنده عدم پایبندی نظامیان به ارزش های انسانی است و نوعی نگرانی درباره زندانیان که تعداد آنها به هزاران نفر می رسد به وجود آورده است.ما وزارت کشور و رهبران کودتا را مسئول این جنایت می دانیم. ملت مصر به زانو در نمی آید.

این درحالی است که احمد عارف سخنگوی رسانه ای گروه اخوان المسلمین ضمن انتقاد از کشتارهایی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم انجام می شود و نیز انتقاد از نقش مخرب رسانه های مصری در پوشش واقعی حقایق افزود: کودتا در واقع تروریسم است و تحرکات مسالمت آمیز ما قوی تر از گلوله است.

از سوی دیگر امیره العادلی عضو حزب مصری های آزاد با اشاره به شکست تظاهراتی که از سوی گروه اخوان المسلمین برگزار می شود علت آن را به برخورد قوی نیروهای امنیتی و مخالف مردمی با آن به دلیل به کارگیری خشونت و تخریب و سوزاندن و غارت توصیف کرد.

وی افزود: مردم مصر گروه اخوان المسلمین را دشمنان کشور می دانند و با  آنها در هر مکانی مقابله می کنند و اخوان المسلمین نمی تواند اراده ملت را محو کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان