قطع کمک های آمریکا تاثیری بر ارتش مصر ندارد

قطع کمک های آمریکا تاثیری بر ارتش مصر ندارد

خبرگزاری تسنیم: دببر امور سیاسی حزب التجمع مصر با اشاره به نقش مثبت روس ها درباره مصر از وضعیت ناگوار رئیس جمهوری آمریکا و عدم تاثیری پذیری ارتش مصر از قطع کمک های آمریکا به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، هانی الحسینی دبیر امور سیاسی حزب التجمع گفت: جان مک کین سناتور آمریکایی به خوبی از حجم منافع آمریکا و ارتش آن در موضوع کمک ها به مصر آگاه است.

وی افزود: رابطه میان مصر و آمریکا فقط رابه نظامی  نیست بلکه رابطه ای استراتژیک است. به نفع آمریکاست که رابطه قوی با ارتش مصر داشته باشد زیرا یکی از بزرگترین ارتش های منطقه است.آمریکا استفاده کننده اصلی از رزمایش ها با ارتش مصر است.

هانی الحسینی بیان کرد: نیروهای مسلح مصر از قطع کمک های آمریکا تاثیر نخواهند پذیرفت.مصر از رابطه با مصر سود می برد زیرا مصر پیشانی قاره آفریقا و کشورهای عربی است و جایگاه برجسته ای در منطقه و دنیا دارد.

وی افزود: علاوه بر آن از نظر سیاسی نیز جایگاه مصر بر کسی پوشیده نیست و ائتلاف آن با کشوری مانند روسیه که کشوری شرقی و سازگار با فرهنگ مصری هاست نقش مهمی در شکل گیری قطب سیاسی بزرگ علیه محور آمریکا می تواند باشد.

الحسینی بیان کرد: روسیه امکانات فراوانی در اختیار دارد.مسکو هیچگاه حتی زمانی که سادات کارشناسان روس را در جنگ اکتبر سال 1973 اخراج کرد به مصر خیانت نکرد و به کمک های تسلیحاتی خود ادامه داد.

وی افزود: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ضعیف حالت خود به سر می برد و ارتش مصر به زانو در نمی آید زیرا ارتش برگرفته از توده ملت مصر است.

از سوی دیگرمنابع آگاه وابسته به اخوان المسلمین در استان الجیزه از تظاهرات طرفداران مرسی در شب گذشته در این استان و مناطق اوسیمف کرداسه، خیابان فیصلف الرمایه، الصف، اطفیح، الصفط و العیاط و نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد در آن  خبر دادند.

منابع وابسته به اخوان المسلمین به تظاهرات هزاران نفر در شهرک پانزده ماه مه در استان قاهره در اعتراض به کشتار ارتش و نیروهای امنیتی در میادین رابعه العدویه و النهضه و سر دادن شعارهایی با مضامین ای مرسی برو، تروریسم کودتا است اشاره کردند.

از سوی دیگر ائتلاف انقلابیون مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آنچه از سوی ارتش و پلیس در مصر رخ می دهد حذف و کشتار طرفداران مرسی و نقض آزادی بیان است.

در این بیانیه آمده است: ادامه تحرکات السیسی زمینه سقوط وی را فراهم می آورد.وی سردسته کودتاچیان است و به سرعت سقوط می کند.اگر این خشونت ادامه پیدا کند این ما را از تحقق اهداف انقلاب 25 ژانویه باز نمی دارد و انقلاب تا تحقق اهداف خود ادامه خواهد داشت.

شمس الدین علوی بیان کرد: کشتار طرفداران مرسی ما را نمی ترساند بلکه اراده ما قوی تر می کند. مردم باید در تظاهرات موسوم به رحیل(رفتن) شرکت کنند.
از سوی دیگر مصطفی الحجری سخنگوی جنبش ششم آوریل تاکید کرد: جنبش خود را آماده طرحی برای حل بحران کنونی و توقف خونریزی می کند.

از سوی دیگر حزب آزادی و عدالت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی سه نفر از رهبران گروه اخوان المسلمین را بازداشت کرده اند.

در اسکندریه نیروهای امنیتی برخی اعضای اخوان شامل حمد حسن، احمد البیلی و مجدی باهی را بازداشت کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان