کمیته حقیقت‌یاب درباره کشته شدن حامیان مرسی در مسیر زندان تشکیل شود

کمیته حقیقت‌یاب درباره کشته شدن حامیان مرسی در مسیر زندان تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: موسس جریان مردمی مصر صبح امروز به کشته شدن ۳۶ تن از حامیان «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور در حین انتقال به زندان ابوزعبل در استان القلیوبیه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المصری الیوم، «حمدین صباحی» در واکنش به کشته شدن حامیان مرسی در مسیر زندان ابوزعبل، تشکیل کمیته مستقل قضایی با مشارکت کارشناسان حقوقی غیرنظامی مستقل به منظور اجرای تحقیقات فوری در این باره را خواستار شد.
وی طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کشته شدن 36 تن از متهمان بی‌دفاع در زندان ابوزعبل زخمی عمیق در وجدان ملی است و من تشکیل کمیته قضایی با مشارکت کارشناسان حقوقی غیرنظامی مستقل برای اجرای تحقیقات فوری را خواستارم.
وزارت کشور مصر مدعی شد که 36 تن از متهمان منتسب به جماعت اخوان‌المسلمین که در بازداشت بودند در حین تلاش برای فرار از خودروی زندان که در حال انتقال آنها به زندان ابوزعبل در استان القلیوبیه بود، کشته شدند.
در همین رابطه اخوان المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد:  پس از ادعاهای ضد و نقیض وزارت کشور درباره حادثه کشته شدن این افراد، موضوعی که مهم است امانت بودن این افراد در دست وزارت کشور بود و آنها تصمیم به خیانت در امانت گرفتند و در راستای انتقام از مواضع طرفداران اخوان المسلمین آنها را کشتند.
در این بیانیه آمده است: این جنایت فجیع نشان دهنده عدم پایبندی نظامیان به ارزش های انسانی است و نوعی نگرانی درباره زندانیان که تعداد آنها به هزاران نفر می رسد به وجود آورده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان