وزارت خارجه مصر نسبت به بین‌المللی کردن بحران سیاسی هشدار داد

وزارت خارجه مصر نسبت به بین‌المللی کردن بحران سیاسی هشدار داد

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه مصر با هشدار نسبت به بین‌المللی کردن بحران سیاسی این کشور تاکید کرد که این کار باعث به تاخیر افتادن آشتی ملی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه مصر در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا با محوریت بررسی روابط با مصر، هشدار داد که بین‌المللی کردن بحران سیاسی مصر تحقق آشتی ملی در این کشور را به تاخیر می‌اندازد.
«نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه تصریح کرد که تهدید برخی کشورها به قطع کمک‌های اعطایی به مصر امری مردود است.
وی تاکید کرد که مصر مخالف با هر گونه تلاش برای بین‌المللی کردن قضیه داخلی این کشور است زیرا این کار تحقق آشتی ملی را به تاخیر می‌اندازد.
فهمی اظهار داشت که وزارت خارجه مصر از اهتمام بین‌المللی به حوادث این کشور نگران نیست زیرا مصر یک کشور منطقه‌ای بانفوذ و تاثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی است و بخشی از جامعه جهانی به حساب می‌آید.
از سوی دیگر «هرمن وان رمپای» رئیس شورای اتحادیه اروپا ارتش مصر و دولت موقت آن را تهدید کرده و گفت که در صورت عدم توقف خشونت‌ها و بازگشت به گفت‌وگو، اتحادیه اروپا در روابط خود با مصر تجدیدنظر می‌کند.
در همین رابطه «سعدالدین ابراهیم» رئیس هیئت امنای مرکز پژوهش‌های توسعه‌ای ابن خلدون اعلام کرد که یک هیئت مصری متشکل از نجیب ساویروس بازرگان و منی ذوالفقار عضو شورای ملی حقوق بشر امروز دوشنبه به بروکسل می‌رود تا با تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا دیدار و حقایق مربوط به حوادث مصر را در سایه تحولات مربوط به 30 ژوئن تشریح نماید و هدف از سفر این هیئت کاستن دخالت غرب در امور داخلی مصر است.

انتهای پیام/.   

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان