اتحادیه اروپا امروز نشست اضطراری درباره مصر برگزار می‌کند

اتحادیه اروپا امروز نشست اضطراری درباره مصر برگزار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نخستین نشست اضطراری خود درباره حوادث خونین مصر را در حالی برگزار می‌کند که برخی از کشورهای عضو این اتحادیه، مصر را به تجدیدنظر در روابط خود با این کشور تهدید کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الاهرام، سفرای کشورهای عضو کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا از تعطیلات تابستانی خود برای اجرای گفت‌وگوهای اضطراری در بروکسل فراخوانده شده‌اند و قرار است این نشست ساعت 8 به وقت گرینویچ برگزار شود.
این در حالی است که طی پنج روز گذشته تعداد کشته‌های خشونت در مصر به حدود 800 نفر رسیده است.
در همین رابطه روسای شورای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا دیروز یکشنبه هشدار دادند که هر گونه افزایش خشونت‌ها در مصر عواقب پیش‌بینی نشده‌ای برای مصر و منطقه به دنبال خواهد داشت و بر این اساس ارتش و دولت مصر را مسئول بازگرداندن آرامش به کشور دانستند.
«هرمن وان رمپای» و « ژوزه مانوئل باروسو» در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که تحولات اخیر در مصر بویژه خشونت‌ها در روزهای گذشته نگران‌کننده است و ضروری است که خشونت‌ها فورا متوقف شوند.
در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا با همکاری شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود تلاش‌های مربوط به پایان دادن به خشونت و ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی و بازگشت روند سیاسی را ادامه می‌دهند و برای تحقق این هدف، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه طی روزهای آینده در روابط خود با مصر تجدیدنظر خواهند کرد.
این در حالی است که «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه تصریح کرد که تهدید برخی کشورها به قطع کمک‌های اعطایی به مصر امری مردود است.
وی تاکید کرد که مصر مخالف با هر گونه تلاش برای بین‌المللی کردن قضیه داخلی این کشور است زیرا این کار تحقق آشتی ملی را به تاخیر می‌اندازد.

انتهای پیام/.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان