انتقاد از اظهارات اوباما/ بازداشت رهبران اخوان المسلمین در اسیوط

انتقاد از اظهارات اوباما/ بازداشت رهبران اخوان المسلمین در اسیوط

خبرگزاری تسنیم: منابع مصری از بازداشت تعدادی از رهبران اخوان المسلمین در استان اسیوط و انتقاد رهبران یکی از احزاب مصر از مواضع رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الاهرام، علی السلمی معاون نخست وزیر سابق و عضو حزب جبهه دموکراتیک مصر و سخنگوی رسمی این حزب گفت: اظهارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره مصر مردود است.

وی افزود: مصر کشوری دارای حاکمیت مستقل است و رهبران و مردم آن می توانند خود به اداره امور شان بپردازند و نیازی به برگزاری رزمایش با آمریکا ندارند.

السلمی گفت: اوباما به طور یکجانبه به حوادث مصر نگاه می کند و حقایق را تحریف می کند زیرا وی از برچیده شدن تحصن طرفداران رئیس جمهوری عزل شده سخن می گوید اما اشاره به اقدامات خشونت آمیز این گروه در مصر و فضای رعب  و وحشتی که آنها ایجاد کرده اند، نمی کند.

وی افزود: طرفداران اخوان المسلمین به تخریب زیر ساخت ها می پردازند و مراکز پلیس و کلیساها را آتش می زنند. اوباما بهتر است از دخالت در امور داخلی مصر پرهیز کند.

السلمی از همه احزاب و گروه های سیاسی و ملت مصر خواست که حامی ارتش و  پلیس مصر از نظر معنوی در اقدامات آنها علیه خشونت باشند.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع از حضور پنج خودروی آمبولانس که حامل 36 جسد وابسته به اخوان المسلمین پس از فرار نافرجام آنها است خبر دادند.

این درحالی است که دفتر رسانه ای وابسته به اخوان المسلمین از بازداشت تعدادی از رهبران وابسته به این گروه در استان اسیوط مصر خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: افراد بازداشت شده شامل اسامه مدثر عضو دفتر اداری اخوان المسلمین در اسیوطف عاطف جعفر، عبدالله محمد حلمیف هنداوی، محمد هندی، محمود عبد التواب، خالد جمالف محمد عمر ابوغدیر، عبدالفتاح هستند.

منابع وابسته به اخوان المسلمین با اشاره به بازداشت محمد عبدالباقی، وحید محمد حسن و علاء الدین محمد سید در اسیوط در روز گذشته افزودند: تاکنون 104 نفر بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان