مخالفت عراق با مشارکت در حمله احتمالی به سوریه/ هشدار یک تشکل عراقی به متجاوزان و رژیم‌های عربی

مخالفت عراق با مشارکت در حمله احتمالی به سوریه/ هشدار یک تشکل عراقی به متجاوزان و رژیم‌های عربی

خبرگزاری تسنیم: هم‌زمان با مخالفت دولت عراق با مشارکت در هرگونه ماجراجویی احتمالی محور ضدسوری علیه دولت و ملت سوریه یک تشکل عراقی نیز تهدیدهای آمریکا و متحدانش برای حمله به سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، دولت عراق مخالفت خود را با استفاده از حریم هوایی یا خاک این کشور برای هرگونه حمله نظامی به سوریه مورد تأکید قرار داد.

تهدیدهای غربی‌هاو متحدانشان به ماجراجویی نظامی در سوریه به‌بهانه حمله شیمیایی اخیر گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنها که سبب به راه افتادن جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده‌ای علیه دولت سوریه شده است، همچنان ادامه دارد.

علی الموسوی مشاور رسانه‌ای نوری المالکی نخست وزیر عراق تأکید کرد: همه ما مخالف اقدام نظامی بوده و همچنان هستیم و امیدوار بودیم که بحران سوریه از راه مسالمت آمیز و سیاسی حل شود زیرا گزینه‌های دیگر منجر به وخامت بیشتر بحران می‌شود.

الموسوی خاطرنشان کرد: موضع عراق در قبال بحران سوریه ثابت است و هرگز اجازه استفاده از حریم هوایی یا خاک خود برای تجاوز به هیچ‌یک از کشورهای همسایه را نخواهد داد و قانون اساسی عراق هم اجازه نمی‌دهد که عراق به سکویی برای حمله به کشورهای دیگر تبدیل شود.

آمریکا و متحدانش ادعا می‌کنند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند که هدف از طرح این ادعا جلب حمایت جهانی برای دست زدن به ماجراجویی نظامی علیه سوریه در تلاش برای تکرار تجربه فاجعه‌بار عراق است که سبب ویرانی این کشور و کشته شدن و آوارگی میلیون‌ها عراقی شد.

کمیته مردمی یاری سوریه و مقاومت در عراق تهدیدهای آمریکا و متحدانش برای حمله به سوریه را محکوم کرد

خبر دیگر اینکه کمیته مردمی عراقی حمایت از سوریه و مقاومت در بیانیه‌ای با محکوم کردن نقش اردن به‌سبب برگزاری نشست فرماندهان نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای مرتجع و واپس‌گرای عرب برای آماده کردن مقدمات تجاوز به سوریه تأکید کرده است به قدرت و توانمندی ملت، دولت و ارتش سوریه برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز و پیروزی در برابر آن اطمینان دارد.

این کمیته به رژیم‌های عربی همسو با غربی‌ها درباره تبدیل کشورهای خود به پایگاه‌هایی برای ارتش‌های متجاوز غربی یا ارائه هرگونه کمکی به این کشورها یا دادن اجازه به آنها برای استفاده از حریم هوایی، زمینی و آبی خود در هرگونه تجاوز به سوریه هشدار داده و تأکید کرده است هرگونه مشارکت در تجاوز به سوریه سبب خشم گسترده ملتهای آنها و ملتهای عربی خواهد شد و پیامدهای شکست در این جنگ دامنگیر آنها خواهد شد.

این کمیته از شخصیت‌ها و جریان‌ها و جنبش‌ها و احزاب سیاسی عربی خواسته است از موضع شجاعانه حزب‌الله و مقاومت لبنان در یاری رساندن به سوریه با تمام تلاش‌های ممکن الگوبرداری کنند، زیرا سوریه آخرین دژ حمایت از کرامت و حیثیت و موجودیت اعراب است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان