زغال‌سنگ خام ۲۰درصد گران شد

زغال‌سنگ خام 20درصد گران شد

خبرگزاری تسنیم: رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: برای حمایت از تولید زغال‌سنگ و فعالان بخش خصوصی در این معادن، با اصلاح قیمت این ماده معدنی موافقت و قیمت جدید ابلاغ شد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از "ایمیدرو"، مهدی کرباسیان با اشاره به ایجاد کارخانه‌های جدید کک سازی و نیاز کشور به زغال‌سنگ خام تأکید کرد، حمایت از تولید و افزایش استخراج زغال‌سنگ از نیازهای اساسی و ضرورت های بخش معدن است.

وی با اشاره به معطل ماندن این تصمیم گیری به مدت شش ماه افزود: کمیته پشتیبانی زغال سنگ هر سال درباره قیمت زغال‌سنگ تصمیم گیری می کند که امسال این کمیته براساس برآورد کارشناسی پیشنهاد داد که 20 درصد به قیمت قبلی ذغال سنگ برای تحویل به کارخانه های کک سازی افزوده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این اصلاح قیمت با توافق همه ذی نفعان از جمله تولید کنند گان و مصرف کنندگان به منظور کمک به توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ صورت پذیرفته است.

کرباسیان با بیان اینکه بیشترمعادن زغال سنگ در مناطق محروم کشور واقعند و بیش از 50 درصد این معادن در اختیار بخش خصوصی است گفت: توسعه معادن ذغال سنگ سبب رونق این مناطق و نیز تقویت فعالان بخش خصوصی در این معادن می شود.

شایان ذکر است کیفیت زغال سنگ تولیدی در معادن متفاوت و بر این اساس قیمت ها نیز متغییراست و این افزایش 20 درصدی نسبت به قراردادهای قبلی این محصول است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه