ضرورت توجه ویژه مسئولان کشور به قم/ حساب ویژه‌ای برای قم از نظر بودجه باز شود


ضرورت توجه ویژه مسئولان کشور به قم/ حساب ویژه‌ای برای قم از نظر بودجه باز شود

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئولان همواره باید به این نکته توجه کنند که قم وضعیت خاصی داشته و مرکز تشیع و دین و ائمه (ع) است و از این رو باید حساب خاصی برای قم از هر نظر، از نظر بودجه، تسهیلات و غیره باز شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله مکارم شیرازی که عصر امروز در دیدار با شهردار کلانشهر قم سخن می‌گفت ضمن تسلیت به مناسبت شهاد جوادالائمه (ع)، اظهار کرد: امیدوارم در سایه لطف آن حضرت و پدر و فرزندانش، مشکلاتی که در قم وجود دارد، حل شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از اینکه شما را دوباره انتخاب کردند، خوشوقتم زیرا سوابق شما نشان داده که فرد موفقی هستید و شورای شهر نیز با خوش سلیقگی شما را انتخاب کردند که سبب تمام شدن کارهای ناتمام می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان طور که خود شما اشاره کردید، قم شهر خاصی است زیرا مرکز حوزه علمیه شیعه یا بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است، از سوی دیگر مدفن حضرت معصومه (س) و محل مسجد مقدس جمکران بوده و یک شهر به تمام معنا روحانی است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: شما به عنوان شهردار قم امتیازی را دارید که هیچ شهرداری، حتی شهردار مشهد که در خدمت حضرت رضا (ع) است، ندارد، زیرا حوزه علمیه قم در این کلان شهر واقع است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مسئولان همواره باید به این نکته توجه کنند که قم وضعیت خاصی دارد و در مرکز ایران واقع شده است، قم مرکز تشیع و دین و ائمه (ع) است و باید حساب خاصی برای قم از هر نظر، از نظر بودجه، تسهیلات و غیره باز شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کم درآمد بودن شهرداری قم، اظهار کرد: بسیاری از ساخت و سازهای قم، متعلق به حوزه‌های علمیه و اماکن مذهبی است و درآمد خاصی برای شهرداری ندارد.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که وقتی کسی از دروازه قم وارد می‌شود، احساس یک شهر دینی آبرومند و حرم اهل بیت (ع) را داشته باشد و تمام نکاتی که با این مسئله از عمران و آبادی و نظافت کمک می‌کند، رعایت شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مدخل‌های قم خوب است اما مرکز شهر هنوز آن طور که انسان دلش می‌خواهد، نیست و باید انشاء الله درست شود.

وی افزود: شما می‌توانید با نصب تابلوهایی با ذکر خدا، نشان دهید که این یک شهر مذهبی است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جنبه‌های فرهنگی شهر قم، اظهار کرد: شهرداری فعالیتهایش فرهنگی نیست اما در شهر قم باید به مسائل فرهنگی هم حساس باشد و مظاهر فرهنگی را هدف قرار دهد چراکه مسائل ضد فرهنگی همانند بدحجابی در محیط قم ضربه سنگینی به نظام می‌زند.

وی افزود: البته مبارزه با مسائل ضد فرهنگی فقط به عهده شهرداری نبوده و همه باید دست به دست هم دهند و با مظاهر بدحجابی مبارزه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: شما باید یک برنامه جامع برای این دوره جدیدتان داشته باشید و به ما هم خبر بدهید تا بدانیم چه کار انجام می‌شود و به مسئولان هم بگوئید.

استاد عالی حوزه علمیه قم در پاسخ به شهردار قم که از عدم همکاری بازرسی گلایه می‌کرد، افزود: بازرسی باید بداند که وقتی کار گیر می‌کند، باید به پیش برد آن کمک کند.

وی تصریح کرد: منطقه پردیسان مشکلات زیادی دارد و باید به مشکلات آن بیشتر برسید، چراکه آن محلات تازه ساز است، باید به بهترین شکل باشد، از جهات فرهنگی باید به آن منطقه بیشتر رسیدگی شود.

مرجع تقلید شیعیان با ارائه چند نظر کارشناسی درباره برخی پروژه های شهری، اظهار کرد: پل جمهوری اسلامی باید سریع تر تکمیل شود، همچنین شهرداری دقت کند تا برخی خیابان‌ها که حتی نیاز به تعریض دارند، تنگ تر نشوند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما نیز حاضریم به مساجد آنجا کمک کنیم و دیگران نیز حاضر هستند زمین‌های مناسب در اختیار گذارده شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دقت کنید به هر حال مردم مال المصالحه نشوند، امیدواریم در این دوره شما بتوانید بیشتر از قبل به قم به عنوان مرکز دینی و اسلامی و آبروی شیعه کمک کنید و از امام زمان (عج) کمک بگیرید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon