پیش بینی دولت سوئیس از روند مذاکرات ایران هسته ای و گروه ۱+۵

پیش بینی دولت سوئیس از روند مذاکرات ایران هسته ای و گروه 1+5

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه سوئیس در گفت وگویی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران ، پیش بینی کرد که نشست اخیر ایران و گروه ۱+۵ در فضای تعامل آمیز حرکت خواهد کرد و طرفین گام های بیشتری را برای نزدیکی آرای خود بر می دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به ژنو، ایو روسیه معاون وزیر خارجه سوئیس در گفت و گو با شبکه اول تلویزیونی سوئیس لحظاتی پیش گفت که کشور متبوعش اگرچه در مذاکرات ایران و گروه 1+5 نماینده ای نداشته است اما میانجی گری هایی را برای این دوره از مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 انجام داده است.

برپایه این گزارش، ایو روسیه چندی پیش با سفر به ایران با برخی از مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کرده بود.

وی در این گفت وگوی تلویزیونی تاکید کرد که سوئیس در مسائل دیگر و جانبی این نشست نیز تاثیرگذار ظاهر شده است.

ایو روسیه در پیش بینی خود از روند مذاکرات جدید میان ایران هسته ای و گروه 1+5 با خوش بینی نسبت به نگاه تعاملی دو طرف این مذاکره افزود: در سفر اخیر به ایران،تغییر در ادبیات و لحن کلام مسئولانی را که با انان دیدار داشته ام مشاهده کردم .

معاون وزیر خارجه سوئیس همچنین گفت که ایران مایل به تغییر روند مذاکرات بوده و این عزم را در میان مسئولان ایران دیدم که این خود تغییر مهمی محسوب می شود.

وی همچنین گفت که افزایش شفافیت از سوی ایران و نیز برطرف شدن سوتفاهمات موجود یکی از عوامل مهم موفقیت این دور از مذاکرات به شمار می آید.

ایو روسیه درباره شهر ژنو محل برگزاری این مذاکرات گفت که سوئیس میزبانی از این گفت وگوها را پذیرفته و این در راستای سیاست خارجی این کشور است که براساس میانجی گری و کمک به حل مسائل بین المللی است.

وی گفت که کشور متبوعش تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته این دور از گفت وگوها به کار می گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت