عربستان عامل اصلی کمک به جریان تکفیری است

عربستان عامل اصلی کمک به جریان تکفیری است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه عربستان همچنان به عنوان عامل اصلی کمک به جریان تکفیری شناخته می‌شود، گفت: وحدت میان مسلمانان و بصیرت و دشمن‌شناسی راهکارهای اصلی بهبود وضعیت مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: تمام خواهران و برادران ایمانی خود را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم.

وی  با اشاره به سلسله مباحث هفته‌های گذشته در ارتباط با سبک زندگی دینی و اسلامی بیان کرد: دانستن، داشتن و توانستن 3 ابزار اصلی برای یک زندگی است.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: در ارتباط با بحث ثروت و جایگاه آن در زندگی مباحثی مطرح شد، آنچه که از نگاه اسلام در این زمینه وجود دارد این است که ثروت باید صرفا به عنوان ابزاری برای زندگی در نظر گرفته شود و در ولایت امام علی (ع) این نگاه ابزاری به ثروت کاملا مشخص شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: براساس آیات و روایات بهترین پول‌ها و ثروت‌ها آن است که شما را از تمام نیازهای معیشتی بی‌نیاز کند و سبب وابستگی شما به دیگران نشود و از این طریق همواره آبرویتان محفوظ بماند.

وی عنوان کرد: گاهی آنقدر ارزش پول و ثروت در زندگی زیاد می‌شود که انسان حتی با نزدیک‌ترین وابستگانش نیز دشمن پیدا می‌کند، بنابراین همواره باید پول و ثروت را به اندازه گذران معیشت خود بخواهیم.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه امروز آخرین روز برگزاری مراسم حج است تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری حج مانند یک کیمیای معجزه‌گر است، توسل به اهل بیت(ع) یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به این کیمیا است.

آیت‌الله‌ علم‌الهدی با اشاره به جایگاه جنگ و تغییراتی که می‌تواند در میان افراد و جامعه ایجاد کند، عنوان کرد: فرد در جریان مراسم حج ممکن است با یک باطن آلوده به دیدار خداوند برود اما با یک ذات طلایی و پاک باز می‌گردد، این همان تحولی است که مقام معظم رهبری به زیبایی از آن با عنوان کیمیایی معجزه‌گر یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از نگاه مقام معظم رهبری 2 تصویر از جامعه مسلمانان ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: تصویر نخست جریان بیداری اسلامی و هویت‌یابی مسلمانان است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: مسلمانان در بلاد مختلف هویت خود را از دست داده بودند و در این زمینه نقش جریان‌های استعماری و فرهنگ فاسد مدرنیته نقش اساسی را ایفا می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی این جوامع مجددا هویت خود را پیدا کردند.

آیت‌الله‌ علم‌الهدی اظهار کرد: تصویر دیگر گرفتاری‌های مختلف مسلمانان در جوامع مختلف است، برای مثال امروزه شاهد آن هستیم که آمریکایی‌ها با نشان دادن تصاویر مختلف در پی آن هستند که کشتارها و درگیری‌ها در جوامع اسلامی را به نام دین ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این رهبر معظم انقلاب 2 راهکار اصلی را برای خروج مسلمانان از وضعیت فعلی ارائه کرده‌اند که شامل وحدت و دشمن‌شناسی از سوی مسلمانان است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت:‌ دشمن اصلی آمریکا و انگلیس بوده چراکه دارای خوی وحشی‌گری است و علاوه بر این شناخت عوامل دشمن نیز باید همواره مدنظر باشد.

آیت‌الله‌ علم‌الهدی با اشاره به اتفاقات منطقه عنوان کرد: امروز جریان تکفیری که در سوریه فعال بوده مشخص است که از چه ناحیه‌ای تامین می‌شود، البته قطر و ترکیه تا حدود زیادی دست از حمایت از تکفیری‌ها برداشته‌اند اما عربستان همچنان به عنوان عامل اصلی کمک به جریان تکفیری شناخته می‌شود.

وی به مسئله حذف شعار "مرگ بر آمریکا" اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) بارها مطرح کردند که ما با همین شعار محمدرضا پهلوی و عواملش را از کشور بیرون کردیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon