ایرانی‌ها حاضر به تعظیم مقابل دشمنان نیستند


ایرانی‌ها حاضر به تعظیم مقابل دشمنان نیستند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قم گفت: در مذاکرات ژنو جنبه قهرمانانه حفظ شود چراکه هیچ‌یک از ایرانیان حاضر به تعظیم در مقابل دشمنان نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کنار برخی ریزش‌ها شاهد رویش‌های بسیاری در کشور بوده‌ایم و توجه نسل امروز به مسائل دینی از جمله این رویش‌ها است.

وی به فرا رسیدن عید غدیر خم و دهه ولایت اشاره و تصریح کرد: در کلام معصومان از عید غدیر به‌عنوان "عیدالله الاکبر" یاد شده است و در این روز دین کامل شد و تکلیف امت اسلامی مشخص می‌‌شود.

امام جمعه قم ضرورت توجه به پیام غدیر را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه با اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) دین اسلام کامل و نعمت بر مسلمانان تمام شد، گفت: اگر پیام غدیر مورد توجه قرار گرفته بود امروز شاهد وجود چنددستگی در جامعه اسلامی نبودیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به انجام مذاکرات هسته‌‌‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید و استفاده از انرژی اتمی دارای حق است و باید به این حق احترام گزارد، مقام معظم رهبری بر این نکته همواره تأکید کرده‌اند که ایران به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و دنیا باید از این مسئله آگاهی یابد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی و یک‌جانبه ضد کشورها باید پایان یابد، عنوان کرد: ما حق غنی‌سازی در داخل خاک جمهوری اسلامی را می‌خواهیم و البته به‌دنبال شفاف‌سازی نیز هستیم.

امام جمعه قم به ضرورت پایان یافتن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اشاره کرد و گفت: باید مسائل را به‌صورت منطقی و خوشبینانه دنبال کرد، طرفین در این مذاکرات تاکنون اظهار رضایت داشته ولی عنوان شده که اختلافات زیادی هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دست مسئولان را برای استفاده از روش‌ها و تاکتیک‌های جدید باز گذاشته‌اند، بیان کرد: نرمش قهرمانانه به این معنی است که در عرصه دیپلماتیک این امکان وجود دارد که از روش‌های متنوع استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: در مذاکرات جنبه قهرمانانه حفظ شود چرا که هیچ‌یک از ایرانیان حاضر به تعظیم در مقابل دشمنان نیستند.

وی خواستار حمایت فرهیختگان سیاسی و سیاست‌مداران در این رابطه شد و اظهار کرد: فرماندهان ما در این عرصه باید احساس دلگرمی داشته باشند تا بتوانند از حقوق واقعی ملت ایران دفاع کنند، البته دشمنان نیز باید بدانند ایرانیان ملت قهرمان هستند و دیپلمات‌های ایرانی نیز همین اقتدار را در پیش می‌گیرند.

امام جمعه قم فرارسیدن میلاد امام هادی(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امام هادی(ع) در 33 سال امامت خود به تربیت شاگردان فراوان اهتمام جدی داشتند و با مردم نیز رابطه‌ای عاطفی برقرار کرده بودند و به همین دلیل خلفای عباسی شهادت امام را مدنظر قرار داده بودند.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon