افراد از مصرف میوه ها و موادغذایی ترش در فصل پاییز پرهیز کنند


افراد از مصرف میوه ها و موادغذایی ترش در فصل پاییز پرهیز کنند

خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: از مصرف میوه‏ های کال و ترش خودداری کنند چرا موجب غلبه سردی خواهد شد.

الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پاییز فصلی است با کیفیت سرد و خشک، در شرایطی که بارندگی هم نداشته باشد و هوا نیز آلوده بوده و سرشار از دود و ذرات سنگین باشد مثل هوای تهران، پاییز فصلی می‏ شود که خطر بیمار شدن در آن به شدت افزایش می‏ یابد و بروز بیماری‏ های تنفسی و روده‏ ای در اولویت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کودکان و سالخوردگان در فصل پاییز در معرض خطر بیشتری قرار دارند، عنوان کرد: افراد از ورزش کردن در هوای سرد و خشک و ناسالم پرهیز داشته باشند و از مصرف میوه‏ های کال و ترش خودداری کنند چراکه موجب غلبه سردی خواهد شد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: مصرف غذاهای مرطوب که رطوبت بدن افراد را با کمی گرمی همراه کنند مانند خورش به، خورش سیب، آلو اسفناج و انواع آش‏ها که مواد اولیه آن کمی برنج، کمی عدس، کمی گشنیز و گوشت باشد به همراه چاشنی‌های مناسب مانند آب انار و آبگوشتی که دارای گوشت گوسفند و کمی حبوبات مانند نخود باشد به صورت شوربا با چاشنی زعفران و نوشیدن آب سیب و دم کرده بابونه در این فصل توصیه می شود.

اختری بیان داشت: در فصل پاییز نزدیکی جنسی به حداقل برسد چرا که بدن را سرد کرده و بدن را با بیماری مواجه می کند همچنین در معرض هوای سرد از کلاه، لباس یقه بلند و جوراب استفاده شود.

وی ادامه داد: برای خرید رفتن فرزندانتان را بیش از حد در هوای آلوده پاییزی بیرون نبرید که این کار مانع از بروز بیماری در آنها می شودهمچنین در فصل پاییز خشک روبه رو می شویم  به شدت در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: شب‏های پاییزی را در کنار اعضاء خانواده دور یکدیگر جمع شویم و خواندن داستانهای ششاد بپردازیم چرا که طبع پاییز خشک است و این کار تا حدی مانع از بروز حالات روانی در افراد می شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon