احتمال دستیابی جبهه تروریستی النصره به سلاح بیولوژیکی

احتمال دستیابی جبهه تروریستی النصره به سلاح بیولوژیکی

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه اروپایی از احتمال دستیابی جبهه تروریستی النصره به سلاح بیولوژیکی پس از غارت محتویات یکی از آزمایشگاه‌های مشهور در حلب سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه سوئیسی تمپس (Le Temps) در گزارشی اعلام کرد به احتمال زیاد جبهه  تروریستی النصره پس اشغال یکی از آزمایشگاه های مشهور مربوط به تولید سلاح بیولوژیکی به این سلاح دست یافته است.

این رسانه اروپایی بیان کرد: در حالی که جامعه بین المللی تمام توجه خود را معطوف به نابودی سلاح شیمیایی در سوریه کرده است از سلاح بیولوژیکی در این کشور با وجود اینکه تهدیدی برای دنیا محسوب می شود غافل مانده است.

روزنامه سوئیسی گزارش داد: جبهه تروریستی النصره اخیرا محتویات آزمایشگاهی بزرگ در حلب را به غارت برده اند.

در این گزارش آمده است: القاعده سابقه طولانی درباره سلاح بیولوژیکی دارند و هنگامی که نظامیان آمریکایی افغانستان را اشغال کردند در کابل پایتخت این کشور در سال 2001،هفت آزمایشگاه کشف کردند.

این رسانه اروپایی به فعالیت های القاعده در زمینه سلاح بیولوژیک در فرانسه و انگلیس و نیز در سال 2009 در شمال آفریقا پرداخته است.

روزنامه سوئیسی با توجه به این سوابق می افزاید: اگر سلاح بیولوژیکی نظام سوریه به دست القاعده افتاده باشد با توجه به مهارت و تجربه این سازمان در این زمینه آن را بسیار خطرناک توصیف کرده است.

این رسانه می نویسد: فاجعه زمانی بیشتر احساس خواهد شد که یکی از عوامل آلوده شده القاعده به پاریس،لندن یا نیویورک مسافرت کرده باشد و همه مسافرانی که با این اعضای القاعده همراه بوده اند به طور حتم ناقل باکتری هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت