ارتش سوریه تروریست‌ها را زیر پا له می‌کند/ نهادینه شدن فرهنگ شهادت‌طلبی در سوریه

ارتش سوریه تروریست‌ها را زیر پا له می‌کند/ نهادینه شدن فرهنگ شهادت‌طلبی در سوریه

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه سوریه با اشاره به تحولات میدانی این کشور و تفوق ارتش بر مخالفان مسلح تأکید کرد که ارتش همه تروریست‌ها را زیر پای خود له خواهد کرد.

تعدادی از اساتید و مقامات برجسته سوری، امروز با مدیران خبرگزاری تسنیم دیدار و تبادل نظر کردند. در جریان این دیدار مدیرعامل خبرگزاری تسنیم ضمن خوشامدگویی به این میهمانان از مقاومت مردم سوریه در برابر دشمنان داخلی و خارجی تقدیر کرد.

قلی‌زاده تصریح کرد: کشته شدن مردم بی‌گناه و مظلوم سوریه و عکس‌ها و فیلم‌هایی که از جنایت این جانیان، این جانیانی که یا به جریان معارضان تکفیری و یا القاعده مشهور هستند، دل هر انسان منصفی را به درد می‌آورد و آوارگی میلیونی مردم سوریه و تخریب عمومی کشور زیبای سوریه قابل تحمل نیست.

موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: بحمدالله همه متوجه شدند که موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد و بر سر اینکه موضوع سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود همه متحد هستند. آمریکا و سعودی‌ها در آرزوی تغییر رژیم سوریه هستند، حمایت آن‌ها به‌همراه برخی از متحدان غربی و منطقه ایشان این گره را در سوریه پیچیده‌تر کرده است و امیدوارم که این آرزو را به گور ببرند.

قلی‌زاده با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحولات سوریه تصریح کرد: جنگ سخت در سوریه به‌تعبیر ما جنگ رسانه‌ای است. بسیاری از رسانه‌های استکباری خصوصاً العربیه و الجزیره سعی می‌کنند که بحران سوریه را یک موضوع داخلی جلوه دهند، در حالی که همه شواهد حاکی از این است که اینها یک سناریوی از پیش تعریف شده است و این‌دست رسانه‌ها سعی می‌کنند که با سیاه‌نمایی، با بزرگ‌نمایی و حتی کوچک‌نمایی واقعیت‌ها، تصویری از ناامنی و اعتراض عمومی در سوریه را نمایش دهند. در واقع این رسانه‌ها با مخالفین بشار همراه شدند و تلاش می‌کنند اوضاع سوریه را ملتهب نشان دهند در حالی که اخباری که ما در اختیار داریم خلاف این را نشان می‌دهد و الحمدلله اخباری از اوضاع آرام در دمشق و تسلط کامل ارتش در استان‌های مهم نشان‌دهنده این است که اوضاع خوبی در حال حاضر در سوریه برقرار است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در ادامه تأکید کرد: ما در خبرگزاری تسنیم از ابتدا سعی کردیم که واقعیت‌ها و حقیقت‌ها را به‌درستی انعکاس دهیم، این را برای خودمان یک رسالت می‌دانیم، هم رسالت حرفه‌ای، هم رسالت دینی و هم رسالت انسان‌دوستانه، و ما وظیفه خود می‌دانیم دست‌های پشت پرده این اتفاقات علیه مردم و دولت سوریه را افشا کنیم.

قلی‌زاده ابراز امیدواری کرد که با کمک و لطف الهی و استقامت و پایمردی مردم و دولت سوریه به‌زودی تمامی مشکلات در کشور سوریه حل شده آرامش به این کشور زیبا و تاریخی و استراتژیک بازگردد.

وی مجدداً از حضور این مقامات و شخصیت‌های سوری در خبرگزاری تسنیم، قدردانی کرد.

فرهنگ شهادت‌طلبی در سوریه

دکتر اکرم مکنا، استاد دانشگاه در سوریه در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه ایران سرچشمه دوستی است، بر روح امام خمینی(ره) و همین‌طور حافظ اسد، رئیس جمهور فقید سوریه درود فرستاد که بنای رابطه استراتژیک تهران و دمشق را نهادند.

این استاد دانشگاه سوریه در ادامه تصریح کرد: کسانی که از زمان بحران سوریه هدف قرار گرفته‌اند، حامیان محور مقاومت در منطقه هستند که با به‌کارگیری روش‌های فتنه‌انگیز و کثیف هدف توطئه‌های شورای همکاری خلیج فارس به‌رهبری عربستان سعودی قرار گرفته‌اند و همچنین‌ عثمانی‌ها هم در توطئه‌چینی علیه ملت سوریه از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌اند.

مکنا در ادامه تأکید کرد:‌ سوریه امروز الگو و مدلی از استقامت را به ثبت رسانده اکنون فرهنگ شهادت‌طلبی در جای جای سوریه به‌وضوح دیده می‌شود و به‌واقع هرچه امروز سوریه شاهد آن است در نتیجه شکست دشمنان در جریان جنگ 33روزه در لبنان است و دشمن زمانی که در عرصه نظامی شکست خورد، کوشید از طریق فتنه انگیزی اهداف خود را پیگیری کند اما در این مسیر هم آنها راه به جایی نخواهند برد و اکنون ارتش سوریه در حال پیشروی است و تروریست‌ها را زیر پای خود له می‌کند و اکنون ارتش آن‌قدر قدرتمند است که مخالفان ناچارند بپذیرند جز حضور ذلیلانه پشت میز مذاکره راه‌حل دیگری ندارند.

مکنا در پایان و با اشاره به در پیش بودن نشست ژنو2 تأکید کرد: ما مطمئن هستیم ژنو2 منافع ملت سوریه را تأمین نخواهد کرد و ما در میدان باید به پیروزی دست یابیم.

رسانه، بمب اتم عصر حاضر

دکتر وسام ابوعبدالله، مشاور وزیر تبلیغات سوریه، استاد دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک دمشق هم ضمن اشاره به تحولات میدانی سوریه تأکید کرد: ما اکنون در آستانه تبدیل کردن تهدیدی که دشمنان ایجاد کردند، به فرصتی مهم قرار داریم و در این مسیر رسانه نقشی بسیار حائز اهمیت دارد.

مشاور وزیر تبلیغات سوریه تصریح کرد: امروز بار سنگینی بر دوش رسانه‌ها وجود دارد و آنها باید به‌درستی اخبار را منعکس کنند و می‌توان رسانه را بمب اتم عصر کنونی دانست.

استراتژی ایجاد فتنه مذهبی

دکتر وائل امام، استاد دانشگاه و عضو اتحادیه نویسندگان عرب هم ضمن تشکر از دعوت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان قلی‌زاده تصریح کرد: به‌واقع آنان که در سوریه با ارتش و مردم می‌جنگند، عده‌ای جنایتکار و تروریست هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت:‌ ارتش سوریه جنگ را شروع نکرد تا زمانی که جنایات تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنها بر همه افشا و آشکار شد و چاره‌ای جز مقابله برای ارتش باقی نماند و ارتش مجبور شد با تمام قدرت به دفاع از ملت سوریه برخیزد.

امام در ادامه تأکید کرد: سختی کار در این بود که دولت سوریه تلاش داشت وحدت ملی را در کشور حفظ کند اما تروریست‌ها تمامی تلاش خود را بر ایجاد فتنه مذهبی در کشور متمرکز کرده بودند و در این راه به فجایع بسیار گسترده ضدبشری دست زدند.

مسئول بخش عربی خبرگزاری تسنیم هم ضمن خوشامدگویی به میهمانان تأکید کرد: دفاع ما از سوریه در تمامی زمینه‌ها از جمله حوزه سیاسی و رسانه‌ای و... است و ما دفاع از سوریه را دفاع از محور مقاومت می‌دانیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان