مشکل زنان ایرانی قلیان و خوانندگی نیست


مشکل زنان ایرانی قلیان و خوانندگی نیست

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: تعجب آور است که عده ای از مسئولان مشکل اصلی زنان را قلیان کشیدن و خوانندگی می‌دانند.

فاطمه آلیا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره اظهارات تامل بر انگیز رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: در ماه‌های اول کار دولت یازدهم که چشم امید همه مردم به برنامه‌های اجرایی مسئولان کشور است این چنین اظهار نظری جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس نهم تصریح کرد: تعجب آور است که عده ای از مسئولان مشکل  اصلی زنان را قلیان کشیدن و خوانندگی می‌دانند.

این نماینده مجلس افزود: طبق مفادی که ذیل قانون منع استفاده از مواد مخدر هست، به این مسأله اشاره شده است و از نظر قانونی و فرهنگی هم اشکال دارد.

وی گفت: استفاده از مواد دخانی مثل قلیان و سیگار به صورت علنی و در معرض عموم در شأن یک زن فرهیخته و با فرهنگ ایرانی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صرف نظر از موارد مربوط به سلامت، که سلامت زنان از موضوعات بسیار مهم است و با سلامت جامعه و خانواده ارتباط دارد، سیگار و قلیان برای سلامت افراد مضر است اما چون زنان از ظرافت خاصی برخوردار هستند استفاده از قلیان با توجه به این که 40 برابر سیگار مضر است برای زنان منع می‌شود.

وی درباره عملکرد نجفی گفت: به زعم بنده ایشان بسیار شتابزده عمل کردند و انتظار می‌رفت که این گفته را اصلاح کنند اما بعد در یک نوشته دیگر سعی در توجیه گفته خودشان داشتند که این هم جالب و پسندیده نبود.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اصلی زنان با شخصیت کشور این چیزها نیست و بهتر است مسئولان اجرایی برای حل مسائل اساسی آن‌ها تدبیر کنند.

وی درباره اعتراض نمایندگان زن مجلس به این موضوع تصریح کرد: این مسأله چون رسانه ای شد، زنان مجلس این مسأله را نیز از طریق رسانه‌ها اعلام کردند.

وی تاکید کرد: چون این موضع گیری‌ها شأن زنان را تنزل می‌دهد حساس هستیم، البته گاهی در روستاها برخی زنان روستایی مسن از قلیان و سیگار استفاده می‌کنند اما این بهانه ای نیست که ما ما استفاده از قلیان را ترویج دهیم.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon