افزایش ۳۵ درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در سپتامبر ۲۰۱۳

افزایش 35 درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در سپتامبر 2013

خبرگزاری تسنیم: وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن از افزایش ۳۵ درصدی واردات نفت این کشور از ایران در سپتامبر ۲۰۱۳ خبر داد و ایران را پنجمین صادرکننده نفت به ژاپن در این ماه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در ماه سپتامبر 2013 افزایش قابل توجهی داشته و به 252 هزار و 216 بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت ژاپن از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد و نسبت به ماه قبل از آن(اوت) نیز 13 درصد رشد داشته است. پالایشگاه های ژاپنی در ماه سپتامبر 2012 روزانه 186 هزار و 860 بشکه نفت از ایران وارد کرده بودند.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه سپتامبر امسال 6.8 درصد از نفت مورد نیاز ژاپن را تامین کرده و پنجمین صادرکننده نفت به این کشور شناخته شده است.

عربستان با تامین 25.6 درصد نفت وارداتی ژاپن در ماه سپتامبر به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به این کشور شناخته شده است. امارات با 25.3 درصد در رتبه دوم، قطر با 10.7 درصد در رتبه سوم و کویت با 7.9 درصد در رتبه چهارم از این نظر قرار گرفته اند.

واردات نفت ژاپن از عربستان در سپتامبر امسال 16 درصد کاهش داشته است. واردات نفت ژاپن از قطر نیز در این ماه با کاهش 22 درصدی مواجه شده اما واردات نفت از کویت 11 درصد و امارات 9 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه