آمریکا سمبل زورگویی در دنیا است/ مرگ بر آمریکا شناسه انقلاب ایران است


آمریکا سمبل زورگویی در دنیا است/ مرگ بر آمریکا شناسه انقلاب ایران است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در کرمان گفت: آمریکا سمبل زورگویی در دنیا بوده و شعار مرگ بر آمریکا شناسه انقلاب ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا باهنر ظهر امروز در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به اینکه آمریکا در 50 سال گذشته بیشترین جنایات را علیه ایران و بشریت انجام داده است، اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر زورگویی‌ها، تباهی‌ها، زیاده‌طلبی‌ها، تحریم‌ها و غیره که این شعار در سراسر دنیا به شناسه انقلاب ایران و به یک سمبل تبدیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس دکترین آمریکا این کشور باید تا پایان ربع قرن اول قرن 21 حاکمیت خود را بر دنیا تعریف و تحمیل کند، افزود: این دکترین به دنبال شکل‌گیری غول‌های زرد آسیا شامل چین، ژاپن و کره جنوبی و ایجاد اتحادیه اروپا در اواخر قرن 21 به وجود آمد.

آمریکا قصد داشت ظرف 25 سال، میخ حاکمیت خود را در دنیا به زمین بکوبد

باهنر با بیان اینکه حرکت شتابان و رشد اقتصادی کشورهای یاد شده نشان داد اقتصاد آمریکا دیگر بی‌رقیب نیست، تصریح کرد: آمریکا با بهره‌گیری از قدرت نظامی خود تصمیم گرفت در عرض 25سال میخ حاکمیت خود را در چهارگوشه دنیا به زمین بکوبد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا 55 درصد هزینه‌های نظامی دنیا را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که شوروی سابق به عنوان رقیب آمریکا تنها 12 درصد هزینه‌های نظامی دنیا را در گذشته به خود اختصاص داده بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا برای گستراندن حاکمیت خود به دنیا به دنبال بهانه‌ای بود، افزود: حادثه 11 سپتامبر که عامل اصلی آن نیز آخر مشخص نشد، برای این کشور یک استراتژی جدید تحت عنوان مبارزه با تروریسم را ایجاد کرد تا بتواند با حمله به افغانستان و عراق دامنه زیاده‌طلبی‌های خود را افزایش دهد.

باهنر تاکید کرد: در آن هنگام برخی تحلیل‌گران داخلی عقیده داشتند آمریکا ظرف مدت 10 سال کابل را تبدیل به پاریس می‌کند تا با استفاده از این الگو بتواند نظر مردم سایر کشورهای جهان را برای اشغال کشورشان به دست این کشور جلب کند.

اقتصاد چین به سرعت در حال نزدیک شدن به اقتصاد آمریکا است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد چین به سرعت در حال نزدیک شدن به اقتصاد آمریکاست، افزود: با توجه به اینکه اقتصادچین در 10 سال آینده از  آمریکا پیشی می‌گیرد، در شرایط فعلی درآمد سرانه این کشور با جمعیت یک میلیارد و 370 میلیون نفر حدود پنج هزار دلار است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان آمریکا پیش از پایان ربع قرن اول قرن 21 حتما در استراتژی‌های خود تجدیدنظر می‌کنند، گفت: وضعیت آمریکا در شرایط مناسبی قرار ندارد.

باهنر با اشاره به تماس تلفنی اوباما و روحانی در جریان سفر به نیویورک، افزود: در آن گفت‌وگو رئیس جمهور آمریکا  اظهار داشته که مسائل این کشور در خاورمیانه تا زمانی که ایران نخواهد، حل نمی‌شود و رئیس جمهور کشورمان نیز  تاکید بر  انجام مذاکره  صرفا در بحث هسته‌ای داشته است.

رابطه آمریکا و ایران از 50 سال قبل،‌ بازی برد و باخت بوده است

وی تصریح کرد: از 50 سال گذشته رابطه آمریکا و ایران، بازی برد و باخت بوده است، افزود: البته در 30 سال گذشته این وضعیت همیشه در شرایط باخت برای ایران نبوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تنها در شرایط وجود بازی برد-برد حاضر به مذاکره با آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: در غیر این‌صورت همان بازی برد- باخت را ادامه می‌دهیم.

تنها 30درصد مشکلات مربوط به تحریم‌ها است

باهنر با انتقاد از برخی از گفته‌های دولت یازدهم درباره اینکه بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است، تصریح کرد: تنها 30 درصد مسائل اقتصادی مربوط به تحریم‌ها و 70 درصد دیگر به سوء مدیریت‌ها و تدبیرها ارتباط دارد.

وی با تاکید بر اینکه سوءمدیریت‌های دولت قبل تا پنج الی شش ماه دیگر می‌تواند بهانه باشد، گفت: بعد از شش ماه باید علائم خردورزی و رویکردهای مدیریتی دولت یازدهم مشخص شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مردادماه امسال تورم نقطه به نقطه 46 درصد و میانگین تورم پنج ماه نخست به 35 الی 36 درصد رسیده بود، افزود: اگر دولت بتواند با خرد جمعی و اعتدال تورم را با 30 درصد تا پایان سال ادامه دهد، هنر کرده است.

باهنر با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت تورم تا انتهای سال پایان یابد، افزود: تورم کشور تا 10 سال آینده نیز ادامه دارد و تنها امیدواریم در پایان چهار ساله دولت فعلی تک رقمی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی تندروی‌ها گفت: اگر تندروهای دوطرف بگذارند، دولت در چهار سال آینده به دستاوردهایی در بخش‌های مختلف می‌رسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon