۶۰۰هزار راننده متخلف در جاده‌های کرمان اعمال قانون شدند


600هزار راننده متخلف در جاده‌های کرمان اعمال قانون شدند

خبرگزاری تسنیم:فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: بیش از ۶۰۰هزار راننده متخلف که عمدتاً همزمان دو تخلف حادثه ساز را مرتکب شده‌اند، در شش ماهه نخست امسال اعمال قانون شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد حجت‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش آمار تلفات فوتی استان کرمان در تصادفات، اظهار کرد:در شش ماهه نخست امسال با تلاش همکاران در پلیس راه و نهادهایی چون اورژانس ، هلال احمر و راه و شهرسازی، موفق به کسب رتبه اول کشور در کاهش تلفات فوتی ناشی از سوانح رانندگی شدیم.

فرمانده پلیس راه استان کرمان از کاهش 32درصدی تصادفات رانندگی در استان کرمان خبر داد و افزود: این آمار بسیار خوب و امیدوارکننده است .

 حجت‌آبادی با اشاره به وضعیت راه‌های استان در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال‌های 88 و قبل از آن، گفت: جاده‌های استان بسیار ایمن‌تر شده است، البته در این بحث وجود خودروهای رانندگی و تجهیزات مناسب که با همکاری نیروی انتظامی در اختیار ما قرار می‌گرفت، بی‌تاثیر نبوده است .

کاهش 48درصدی سرعت‌ غیرمجاز در استان

 وی بیان کرد: سرعت‌های غیر مجاز  در استان کرمان منشا اغلب تصادفات هستند و در این زمینه نسبت به سال گذشته  48درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با تأکید بر تأثیر تجهیزات به ویژه دوربین‌های کنترل سرعت در کاهش حوادث رانندگی،افزود:وجود این دوربین‌ها در چند نقطه حادثه‌خیز باعث شده شاهد صفر شدن حوادث در این نقاط باشیم.

 وی از نصب دوربین‌های کنترل سرعت در چند روز آینده در محورهای جاده هفت باغ علوی از طرف کرمان به ماهان ، دو راهی راین تا پلیس راه ماهان، گردنه خان‌کوه به طرف باغین و جاده قدیم ماهان در لاین کرمان خبر داد.

حجت‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر با نصب دوربین‌های کنترل سرعت در نقاطی از استان که بیشترین آمار تصادفات را داشت، ایمنی خوبی حاکم شده است، افزود: تقاضا داریم استاندار و دیگر مدیران استانی با توجه به وجود جاده‌های ترانزیتی در استان، هرچه سریع‌تر نسبت به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه خیز استان اقدام کنند.

فرمانده پلیس راه استان‌کرمان با اشاره به اینکه برای نصب هر دوربین کنترل سرعت 250 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، خاطرنشان کرد: از طریق فناوری کنترل سرعت در این دوربین‌ها شاهد کاهش تلفات در حجم بالا خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در سال جاری نسبت به سال 88در کاهش آمار تخلفات داشتیم،اظهارکرد: در آن زمان اغلب جاده‌ها دو بانده بوده و در بحث فناوری کنترل سرعت خوردوها نیز مشکلات زیادی داشتیم.

کاهش 65 درصدی تلفات رانندگی در کرمان

حجت آبادی با اشاره به مقایسه آماری سال 88 نسبت به شش ماهه امسال، گفت: در سال 88 در 563فقره تصادف 870نفر جان خود را از دست دادند، در حالی‌که امسال شاهد کاهش 65درصدی تلفات ناشی از رانندگی نسبت به سال 88بودیم.

نقش سازمان‌ها در تصادفات استان 30درصد است

وی نقش سازمانها را در تصادفات  30درصد عنوان کرد و گفت: اقدامات برخی ادارات روی جاده‎ها نظیر تعریض‌ها و یا مشکلات ایمنی راه‌ها منجر به تصادف شده که ما در هر تصادفی که دیگر سازمان‌ها نقش داشته باشند تا پی‌گیری قضایی، کار را رها نمی‌کنیم.

فرمانده پلیس راه استان‌کرمان از اخذ50گواهی‌نامه از رانندگان متخلف خبر داد و افزود: در بحث تست سلامت نیز در استان خودروی سیاری با تمام تجهیزات لازم در پاسگاه‌های پلیس حضور یافته و از تمام رانندگان خوردوهای سنگین وحمل و نقل عمومی تست سلامت گرفته می‌شود که خوشبختانه در این بحث سلامت رانندگان کرمانی در چند سال اخیر بسیار مطلوب گزارش شده است.

حجت آبادی تصریح کرد: تمامی خودروهای یدک‌کش و نیم یدک که در باربری فعالیت می‌کنند باید تا ابتدای آذرماه نسبت به نصب شبرنگ یا نوارهای قرمز رنگ در عقب خودرو خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نوارهای قرمز رنگ باید در عقب خودرو نصب شده و از فاصله 150متری دیده شوند تا در تاریکی شب دیگر خودرورها با این وسایل نقلیه برخورد نکنند، افزود: در غیر این صورت با خودروهای متخلف برخورد می‌شود.

کلیه وانت بار و کامیون‌های سنگین حامل مسافر توقیف می‌شوند

وی تصریح کرد: در طرح‌های ترافیکی برون شهری ویژه محرم نیز از ظهر سه‌شنبه قبل از تاسوعا تا صبح شنبه بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا در تمامی جاده‌های بین شهری استان از تردد کامیون‌ها و وانت‌هایی که اقدام به جابجایی مسافر کنند، جلوگیری می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان‌کرمان تصریح کرد: برخی هیئت‌های عزاداری نیز که به صورت پیاده از حاشیه راه‌ها عبور می‌کنند نیز باید از این اقدامات جلوگیری کرده و از مسیرهای ایمن برای پیاده روی استفاده کنند.

 حجت آبادی خاطرنشان کرد: در استان کرمان راه‌های روستایی زیادی داریم که تبدیل به راه‎های بین استانی شده‎اند، ولی هنوز همان خصوصیات راه روستایی را دارند و به سبب پر تردد شدن، تصادفات زیادی را در آنها مشاهده می‌کنیم.

راه‌های روستایی استان در شرایط بحرانی قرار دارند

فرمانده پلیس راه کرمان از وجود  318نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و افزود:  47نقطه رفع نقص شده است، اما نیاز استان به ایجاد باند دوم راه‌های روستایی احساس می‌شود و در صورتی که این اتفاق نیفتد در سه الی چهار سال آینده شاهد بحران در راه‌های روستایی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات خوب برخی سازمان‎ها در حوزه راه‎ها خاطرنشان کرد: مقرر شده بود 20 ایستگاه دوربین کنترل سرعت ثابت در استان مستقر شود که متاسفانه هنوز این مهم محقق نشده و در حال حاضر دو سه ایستگاه دوربین ثابت آماده شده که در مسیرهای جاده قدیم ماهان- کرمان ، جاده دلفارد- جیرفت و جاده انار- رفسنجان که از جاده‌های پرخطر استان محسوب می‌شوند، نصب خواهند شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon