اهل سنت در ایران ۴۰۰ مدرسه علمیه دارند/ شیعه‌ستیزی امروز، ادامه پروژه شیعه‌هراسی دیروز

اهل سنت در ایران 400 مدرسه علمیه دارند/ شیعه‌ستیزی امروز، ادامه پروژه شیعه‌هراسی دیروز

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: علمای اهل سنت حتی در عربستان سعودی هم آزادی موجود در ایران را ندارند؛ در کشور ما در سایه امنیت و آزادی جمهوری اسلامی، ۴۰۰ حوزه دینی اهل سنت وجود دارد که به نسبت بیشتر از حوزه‌های علمی شیعه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین دوره همایش هم‌اندیشی «علما، محرم و تبلیغ» با حضور جمع کثیری و وعاظ تهران و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد. 

در این همایش و پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع توسط حجت‌الاسلام حسینی مدیرعامل خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام اختری طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: ما باید به عنوان عالم دین به مسئولیت خود آگاه باشیم و از فرصتی که به برکت انقلاب منحصر به فرد امام خمینی(ره) برایمان ایجاد شده حداکثر استفاده را بکنیم.

وی با اشاره به تهدیدها و ظرفیت‌های تبلیغ در جهان امروز گفت: تهدیدهای امروز از جانب دشمنان غربی و وهابیون تکفیری که متوجه مکتب تشییع است به خاطر جایگاه اسلام و مکتب اهل‌بیت است و امروز دشمنان شمشیر را از رو بسته و در مقابل اسلام ایستاده‌اند. برحسب برخی نقدها حدود 50 میلیون نفر در چند دهه اخیر اسلام اهل‌بیت را انتخاب کردند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: امروز اسلام معادلات بین‌المللی را در هم ریخته و کسانی که تا دیروز اسلام را حتی به عنوان دین قبول نداشتند امروز کارشان به جایی رسیده که به دشمنی و انجام جنایات علیه ایران تشییع اعتراف می‌کنند و این اقرار ناشی از جایگاه ویژه اسلام در جهان معاصر است. 

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغی خاص در جهان معاصر گفت: امروز از راه وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌ها و سایت‌های تلویزیونی و اینترنتی می‌توان به اعماق خانه‌های هر کس در هر کجای دنیا نفوذ کرد و به خاطر رشد چشمگیر اسلام و مکتب شیعه، شیعه‌ستیزی از جریان‌های مهمی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم. امروز یک جنگ تمام عیار آغاز شده و ما به عنوان مرزداران این مکتب وظیفه داریم که در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرده و از کیان اسلام دفاع کنیم. 

حجت‌الاسلام اختری با بیان اینکه علمای شیعه به اقرار همه مذاهب دیگر در حوزه‌های مختلف علمی سرآمد هستند، گفت: پیشتر جریان ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی دنبال می‌شد اما در چند سال اخیر و به خصوص 2 سال اخیر جریان شیعه‌ستیزی ظهور کرده و جنایات بی‌شمار علیه شیعیان در پاکستان، عراق، سوریه، یمن و بحرین همگی حاکی از مبارزه آشکار با مکتب اهل‌بیت است. 

وی افزود: در ماه رمضان امسال 20 میلیون کتاب ضدشیعی در عربستان پخش شد و طبق گفته برخی از حجاج این جریان در ایام حج نیز به اشاعه افترائات و دروغ‌ها علیه اسلام ادامه داده است. این جریان در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله مصر و... نیز حضور دارد و ما نباید فکر کنیم که از رسوخ آن در کشور خود مصون هستیم. مناطق عمده‌ای در کشور ما وجود دارد که شیعه و سنی در کنار هم با مسالمت زندگی می‌کنند و دشمنان درصدد برهم زدن این اتحاد هستند. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: علمای اهل سنت حتی در عربستان سعودی آزادی موجود در ایران را ندارند و در آنجا به هیچ عالم سنی اجازه نمی‌دهند که مسجد خود را مدرسه کند و حوزه علمیه راه بیندازد. با این حال امروز علمای سنی در کشور ما در سایه امنیت و آزادی جمهوری اسلامی 400 حوزه علمی و دینی دارند که به نسبت بیشتر از حوزه‌های علمی شیعه است. 

حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: ما باید مراقب اتحاد جوانان خود باشیم و آنان را از افتادن در ورطه گمراهی توسط شبهه‌افکنان باشیم که درصدد سست کردن بنیان اعتقادی جوانان ما هستند. وهابیت تکفیری چون منطق صحیحی برای قانع کردن افراد ندارد، امروز به ترور و حذف فیزیکی روی آورده به خیال آنکه با کشتن شیعیان می‌تواند شیعه را تمام کند. همان کاری که اجداد آنان یعنی یزید‌ها و حجاج‌ها و... در زمان‌های گذشته می‌کردند. آنان منطق‌شان پوشالی و ادعاهایشان بی‌پایه است و نسبت به شیعه حقد و کینه دارندو نمی‌دانند که با حذف فیزیکی نمی‌توانند با جمعیت بیش از 300 میلیونی شیعیان مقابله بکنند. 

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت آمادگی علما و وعاظ برای پاسخگویی به شبهات گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت تبلیغ تشییع و پاسخگویی مستند و منطقی شبهات است و روحانیون باید با حفظ رویکرد تقریبی و پرهیز از تعرض به مقدسات گروه‌های دیگر، حفظ وحدت کلمه و اتفاق بر محبت اهل‌بیت و کتاب و سنت از آموزه‌های روشنگر اهل‌بیت دفاع کنند. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: دشمن از برخی از نوحه‌ها و شیوه‌های عزاداری ما و نیز از بعضی حرف‌های ما در محافل خصوصی سوءاستفاده می‌کند و ما باید با حفظ وحدت کلمه و وحدت نظر براساس منویات امام و رهبر انقلاب از این سوءاستفاده‌ها پیشگیری کنیم. ما همه به این نتیجه رسیده‌ایم که رهبر انقلاب از نظر علمی، سیاسی، مدیریت و آگاهی شخصیت بسیار برجسته‌ و کم‌نظیری است و باید از نظرات ایشان در حفظ وحدت امت اسلامی و ارزیابی مسائل جهان اسلام توجه داشته باشیم.

در بخش پایانی این مراسم از نرم‌افزار موبایلی «مجموعه فی‌رحاب اهل‌البیت(ع)» جدیدترین اثر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در حوزه پاسخگویی به شبهات رونمایی شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران