انتخاب استاندار بومی خواسته مردم هرمزگان است/ تمرکز نمایندگان هرمزگان برروی گزینه‌ای بومی

انتخاب استاندار بومی خواسته مردم هرمزگان است/ تمرکز نمایندگان هرمزگان برروی گزینه‌ای بومی

خبرگزاری تسنیم: این روزها که موضوع انتخاب استانداران در دستور کار کابینه یازدهم است، نمایندگان استان هرمزگان اعتقاد دارند که نخستین استاندار دولت تدبیر و امید باید یک فرد بومی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استان هرمزگان با قابلیت‌های بی‌شمار که می‌توان از مهمترین آنها به وجود 14جزیره کوچک و بزرگ در کاربری‌های مختلف مانند نظامی، نفت و گاز، محیط زیستی، مسکونی و صنعتی و غیره اشاره کرد، همواره یکی از مهمترین مناطق کشور محسوب می‌شود.

استانی که این روزها دست‌خوش نامهربانی‌هایی شده و شاید هنوز هم مردم پیرامون موضوعاتی مانند واگذاری صنایع و معادن به استان‌های همجوارو جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به استان فارس، از برخی مسئولان دل خوشی ندارند.

انتخاب استانداران دراین روزها به یکی از بحث‌های داغ محافل سیاسی بدل شده و تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان عالی دولت در استان‌ها انتخاب شده‌اند، اما با این وجود، برخلاف آنچه تصور می‌شد، سکاندار ساختمان عریض و طویل استانداری هرمزگان هنوز منصوب نشده است.

بدون شک استاندار هرمزگان باید ویژگی‌های بسیار زیادی داشته باشد، تا بتواند علاوه بر اشراف در حوزه اقتصاد که همه‌گان این استان را با این برند می‌شناسد، فکری هم به حال عقب‌افتادگی‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته کنند.

علاوه بر آن، گستردگی استان هرمزگان، قرار گرفتن شیعه و سنی و زندگانی با آرامش در کنار دیگر، از ویژگی‌های استان هرمزگان است که استانداران آینده باید به این مسائل اشراف داشته باشند.

در تغییر آخرین استاندار دولت دهم در استان هرمزگان که بیش از 2سال است در این استان حضور دارد، شکی نیست، این مسئله را وزیر کشور اعلام کرده است.

رحمانی‌فضلی در مراسمات مختلف بر تغییر همه استانداران تاکید کرده و این امر را خواسته مردم عنوان کرده است.

با این وجود، اکنون که 97روز از آغاز به کار رسمی دولت یازدهم می‌گذرد، استانداران استان‌هایی مانند هرمزگان، بوشهر و چند استان دیگر منصوب نشده‌اند.

شاید یکی از علل انتخاب دیرهنگام برخی از استانداران، اعتراض نمایندگان نسبت به نوع انتخاب این نمایندگان دولت باشد، اعتراضی که حتی تا نزدیک استیضاح وزیر کشور هم پیش رفت.

مدتهاست که گزینه‌های مختلف ازجمله«رضوی» برای استانداری هرمزگان از سوی دولت مطرح شده است.

دراین میان صحبت از گزینه‌های بومی دیگری نیز پیش آمده و تاکنون هیچکدام از آنها قطعی نشده است.

ابوالقاسم جراره، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسئله انتخاب استاندار به خبرنگار تسنیم در بندرعباس گفت: استاندار هنوز مشخص نشده است!

وی افزود: مجمع نمایندگان استان بحث‌ها و جلسات متعددی دراین زمینه برگزار کرده است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما براساس خواسته مردم بدنبال انتصاب استاندار بومی هستیم و کار را پیگیری می‌کنیم.

جراره تصریح کرد: آخرین گزینه‌ای که مجمع نمایندگان معرفی کرده است، فردی بومی بوده اما اینکه با سیاست‌های دولت هم‌خوانی داشته باشد، هنوز مشخص نیست.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان توضیح داد: عوامل مختلفی در انتخاب استانداران نقش دارد که از مهم ترین آنها می‌توان به نظر نمایندگان استان در مجلس و  مسئولان ستادهای انتخاباتی اشاره کرد.

براساس این گزارش، تغییر مکرر استانداران در دولت‌های نهم و دهم موضوعی جنجالی بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آسیب‌های زیادی را وارد کرد.

به جرأت می‌توان استان هرمزگان را سکوی پرتاب بسیاری از مدیران جهت کسب پست‌های کشوری دانست.

نگاهی گذرا به این موضوع نشان‌دهنده آن است که چند استاندار قبلی هرمزگان پس از مدتی در مناصبی مانند وزیر، معاون وزیر و غیره به ادامه فعالیت پرداخته‌اند.

البته یکی از نکات حائز اهمیت در انتصاب استاندار این استان ساحلی، روی کار آمدن دومین استاندار بومی پس از انقلاب اسلامی ایران بود.

استانداری که ظاهرا با فشارهای سیاسی روی کار آمد و اصطلاحا یک‌شبه کنار گذاشته شد.

سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب استاندار به خبرنگار تسنیم، گفت: در جلسه فردای مجمع نمایندگان(19آبانماه) این مسئله بررسی شد اما تاکنون به اجماع نظر نرسیده‌ایم.

وی با تاکید براینکه تاخیر در انتخاب استاندار هرمزگان علت خاصی ندارد، افزود: دولت ابتدا به دنبال فردی بود که مورد تائید نمایندگان استان قرار نگرفت.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پس از آن نیز به پیشنهاد یکی از اعضای دولت بحث استانداری آشوری(عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی) مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی‌نخل‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: این مسئله نیز پس از دو سه هفته متوقف شد و با رایزنی‌هایی که انجام شد، نظر مجلس خیلی در این باره مثبت نبود و نهایتا ماجرای استانداری آقای آشوری منتفی شد.

این عضو مجمع نمایندگان هرمزگان با اظهار اینکه همین مسئله وقت ما را تاحدودی گرفت، افزود: با مطرح شدن آشوری ما روی گزینه دیگری بحث نکردیم و نهایتا تاخیر اندکی در این مسئله ایجاد شد.

وی با تاکید براینکه اولویت ما بر روی نیروهای بومی است، بیان کرد: درحال حاضر نیز مجمع فرد خاصی را مدنظر ندارد اما روی یکی از گزینه‌های بومی مطرح شده به اجماع می رسیم تا به دولت معرفی شود.

هاشمی تصریح کرد: دولت باید با نمایندگان تعامل داشته باشد اما گاهی پیش می‌آید که بین نمایندگان اختلاف پیش می‌آید و خود آنها به اجماع نمی‌رسد و دراین موارد دولت گزینه خودش را منصوب می‌کند که در برخی از استانها، چنین اتفاقاتی رخ داده است.

به گزارش تسنیم، امیدواریم در برهه حساس زمانی که طرح‌های غیرکارشناسی مانند جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس مطرح است، فردی لایق و دلسوز مردم منصوب شود تا پیگیر کارهای مهم پیرامون آبادانی هرچه بیشتر بخش‌های مختلف هرمزگان شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon