نهاده دام از ۶ مهر گران شد/از واریزکنندگان پول قبل از این تاریخ مابه‌التفاوت نگرفتیم

نهاده دام از 6 مهر گران شد/از واریزکنندگان پول قبل از این تاریخ مابه‌التفاوت نگرفتیم

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه تولید کنندگانی که تا قبل از ۶ مهرماه پول خرید نهاده را به حساب شرکت واریز کرده‌اند نیازی به پرداخت مابه‌التفاوت ندارند، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز رشد قیمت نهاده نیز منطقی است.

مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد اعتراض برخی مرغداران نسبت به عدم تحویل نهاده‌های دامی که در شهریورماه خریداری شده بود، اظهار داشت: افرادی که پول خرید نهاده را بر اساس قیمت‌های گذشته به حساب شرکت پشتیبانی امور دام واریز کرده‌اند به موقع نهاده خود را تحویل گرفته و اگر چنین نشده است می‌توانند مستندات خود را ارائه کرده و نهاده را با قیمت‌های زمانی که پول ابتدایی را واریز کرده‌اند دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی پول نهاده را با قیمت‌های قبلی به حساب شرکت واریز کرده است با همان نرخ‌های گذشته نهاده را تحویل می‌گیرد و نیازی به پرداخت مابه‌التفاوت نیست گفت: افزایش قیمت نهاده با توجه به نرخ ارز منطقی است و همچنین باید تاکید کنم که نرخ‌ها در آبان ماه افزایش نیافت بلکه از 6 مهرماه 92 قیمت نهاده به دلیل نرخ ارز با افزایش روبرو شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان در شهریورماه و یا هر زمان دیگری پول را به حساب اتحادیه خود واریز کرده‌اند به این معنی نیست که پول را به شرکت پشتیبانی داده‌اند خاطر نشان کرد: زمان اصلی دریافت پول از وقتی محاسبه می‌شود که این پول به حساب شرکت پشتیبانی واریز شده باشد.

محمدیان شمالی با اشاره به اینکه ما یک شرکت دولتی هستیم و خریدهایمان نیز از طریق نظام بانکی انجام می‌شود نه اینکه پول‌های بلاعوض داشته باشیم تصریح کرد: تولید کنندگان وقتی کالای نهایی را با قیمت تمام شده به اضافه سود خود می فروشند باید اگر نهاده را با نرخ 1226 تومان دریافت کرده‌اند محصول خود را نیز با آن قیمت به فروش برسانند ولی این موضوع را نمی‌پذیرند و اختلافی که در این مابه‌التفاوت وجود دارد رقم بالایی است که کسی جوابگو نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی ادعایی نسبت به عدم دریافت نهاده و یا پرداخت مابه‌التفاوت دارد باید مستندات خود را ارائه کند زیرا ما به عنوان یک شرکت دولتی همیشه تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی داخل و حتی سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هستیم و اگر پولی اضافه دریافت کنیم به حساب خزانه می‌رود و اگر کم پرداخت شود به زیان دولت خواهد بود ولی سایر بخش‌ها و یا شرکت‌های خصوصی چنین وضعیتی ندارند و این کاهش و افزایش مشخص نیست چه وضعیتی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پایان در مورد انتقال این شرکت به زیرمجموعه وزارت جهاد در صورت اجرای طرح انتزاع گفت: بر اساس قانون انتزاع این انتقال باید انجام شود که در حال حاضر آیین‌نامه اجرایی طرح انتزاع در حال تدوین است و پس از ابلاغ، شرکت پشتیبانی امور دام یکی از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد خواهد شد. این شرکت 3 سال است که زیر نظر وزارت صنعت فعالیت می‌کند و پس از اجرای طرح انتزاع به روال سابق خود که زیرمجموعه وزارت جهاد بود باز خواهد گشت. البته در این شرکت از بدنه وزارت صنعت در حال حاضر افراد زیادی وارد شرکت نشده‌اند و با همین بدنه به وزارت جهاد منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه